Je možné sezamovat při kojení?

Sezam lze stále častěji nalézt na pultech obchodů, a to nejen v čisté formě, ale také v sušenkách, chlebu a jiném pečivu. Tato malá semínka jsou užitečná. Proto otázka, zda je sezam možný během kojení, zajímá ženy, které jsou zodpovědné za organizaci kojení. Dnes budeme mluvit o tom, od kterého měsíce můžete začít jíst sezamová semínka a naučit se vařit sezamové pochoutky doma.

Složení a užitečné vlastnosti sezamových semínek

Sezamová semínka jsou zásobárnou živin. Jsou bohaté na vitamíny B, C, A, D. Jak víte, poslední jmenovaný je dobrý pro kosti a zuby, hraje důležitou roli v prevenci křivice u dětí. Složení semínek obsahuje niacin, který reguluje hladinu cholesterolu v krvi. Sezam je také bohatý na vlákninu, která je dobrá pro trávení. Kromě toho obsahuje následující stopové prvky:

Díky tomuto složení jsou sezamová semínka zdraví prospěšná. Díky svým vlastnostem působí na tělo kojící ženy následovně:

  • posiluje imunitní systém;
  • zlepšuje práci gastrointestinálního traktu;
  • pomáhá při zácpě, která často trápí miminka;
  • posiluje stěny krevních cév a zlepšuje fungování kardiovaskulárního systému;
  • příznivě ovlivňuje nervový systém;
  • podporuje hubnutí;
  • odstraňuje toxiny, toxiny a karcinogeny;
  • zabraňuje onkologickým procesům v těle;
  • normalizuje krevní tlak (hořčík způsobuje vazodilataci, díky níž tlak klesá);
  • doplňuje zásoby vitamínů a minerálů, což je mimořádně užitečné pro organismus vyčerpaný těhotenstvím;
  • zlepšuje laktaci;
  • urychluje metabolismus;
  • normalizuje množství cukru v krvi;
  • posiluje kostní tkáň, což je zvláště důležité pro kojence;
  • zlepšuje složení krve.

Vliv na laktaci

Sezamová semínka mají dobrý vliv na laktaci. Přispívají k tvorbě mléka, zvyšují obsah tuku a nutriční vlastnosti. Sezam díky svým protizánětlivým vlastnostem zabraňuje rozvoji laktostázy a mastopatie, které často trápí kojící ženu.

Možná poškození a kontraindikace

Sezam je považován za bezpečný produkt pro kojení. Je klasifikován jako hypoalergenní, proto se doporučuje zařadit jej do jídelníčku kojící ženy. Jako každý produkt může mít určitá omezení při použití. Především se jedná o individuální nesnášenlivost k produktu a alergii. Kromě toho je zakázáno jej zařadit do stravy se zvýšenou srážlivostí krve nebo tromboflebitidou. Některá onemocnění trávicího traktu se mohou užíváním přípravku také zhoršit. Nedoporučuje se používat sezamová semínka pro kojící ženu, pokud se dítě obává koliky.

Jako každý výrobek i sezam by se měl jíst s mírou a správně, jinak hrozí nežádoucí reakce. Použití produktu se šťovíkem vede k tomu, že vápník ze sezamových semen není absorbován, protože organické kyseliny tomu narušují. To může vyvolat usazování kamenů v močovém měchýři.

READ
Je možné třešeň při kojení?

Má miminko alergii?

Přestože jsou sezamová semínka považována za hypoalergenní, někdy je možná alergická reakce. Obvykle se vyskytuje u těch, kteří jsou alergičtí na ořechy nebo semena během kojení. To je vysvětleno skutečností, že semena rostliny obsahují proteiny ses 16b a ses 1,7. Často je onemocnění léčitelné, protože k němu dochází v důsledku nesprávného fungování vnitřních orgánů, zejména u kojenců. Pokud jste u svého miminka při kojení zaznamenali alergickou reakci na sezam, zkuste jej po pár měsících zařadit do svého jídelníčku.

Odrůdy sezamových semínek

Existuje několik druhů sezamu. Tmavost semen závisí na nasycení užitečnými látkami. Černý sezam je považován za nejužitečnější. Existují také následující typy:

Při kojení se doporučuje používat černý sezam, protože jeho vlastnosti jsou mnohem rozmanitější než u jiných druhů. Je známý jako silný antioxidant a lék proti stárnutí.

Je možné jíst sezam pro kojící matku a v jaké formě?

Sezam je zásobárnou vitamínů a minerálů, proto se často doporučuje kojícím ženám doplnit zásoby živin, zejména vápníku, jehož ztráta při kojení často vede k silnému vypadávání vlasů. Chcete-li obnovit zásoby vápníku, jezte lžičku semínek denně s vodou. Při kojení se sezam používá v čisté formě, ve formě oleje, přidává se do pokrmů apod., takže každá maminka si najde způsob, jak ho zavést do jídelníčku.

V prvním měsíci po porodu

Stejně jako ostatní semena a ořechy se sezamová semínka nedoporučuje zavádět do stravy kojící matky dříve než 3 měsíce po porodu. Tělo miminka se v prvních měsících přizpůsobuje podmínkám vnějšího prostředí, orgány trávicího traktu se přizpůsobují nové formě stravování. Když dítě zesílí, je použití semínek v malém množství povoleno, ale rozhodně ne dříve než 1 měsíc po porodu.

Sezamový olej se používá ve vaření, medicíně a kosmetologii. Zvláště aktuální je jeho použití v hojivých mastích a krémech na kůži a ústa. Má následující užitečné vlastnosti:

  • snížení hladiny kyseliny v gastrointestinálním traktu;
  • posílení imunity;
  • rychlé zotavení těla po porodu;
  • normalizace hormonálních hladin;
  • zlepšení metabolismu;
  • zbavování těla helmintů atd.

Použití sezamového oleje v HB je možné, ale v malém množství, protože může ovlivnit chuť mléka. Jako produkt péče o pleť a vlasy se meze nekladou. Pokud se rozhodnete zavést sezam do své stravy, doporučuje se začít s olejem, protože v tomto případě se snižuje riziko alergií u dítěte.

V cookies

V každém obchodě s potravinami dnes můžete koupit sušenky posypané sezamovými semínky. Pokud kojíte, raději toto nejezte, protože obsahuje spoustu přídatných látek, sladidel a chemických sloučenin, které procházejí mateřským mlékem k miminku. Sezamové sušenky je lepší dělat doma.

READ
Mohu kojit vejce?

Sladké sezamové sušenky pro kojící maminky

Sladké domácí sezamové sušenky pro kojící maminku.

Struktura:

  • Mouka – 3 lžíce. l.
  • Cukr – 3 lžíce. l.
  • Špetka soli.
  • Vejce – 1 kus.
  • Máslo – 60 g.
  • Citronová šťáva – 2 lžičky
  • Těsto na pečení – 1 lžička
  • Sezam – 6 polévková lžíce l.

příprava:

    Do mixovací nádoby nasypte cukr.

Recept na sezamové sušenky z ovesných vloček

S následujícím receptem můžete cukroví udělat ještě zdravější a chutnější.

Ovesné sušenky se sezamovými semínky jsou zajímavou pochoutkou pro maminky při kojení

Ovesné sušenky se sezamovými semínky jsou zajímavou pochoutkou pro kojící maminky.

Struktura:

  • Mouka – 1,5 šálky.
  • Ovesné vločky – 1 šálek.
  • Cukr – ½ šálku.
  • Těsto na pečení – 1 lžička
  • Rostlinný olej – ½ šálku.
  • Zakysaná smetana – 3 polévková lžíce. l.
  • Sezam – ½ šálku.

příprava:

    Prosejeme mouku a prášek do pečiva.

Cracker se sezamem

Pro ty, kteří milují sušenky, ale dávají přednost slanému pečivu, jsou skvělé sezamové krekry.

Sezamové sušenky jsou skvělou variantou dezertu k čaji pro kojící ženu

Sezamové sušenky jsou skvělou variantou dezertu k čaji pro kojící ženu.

Struktura:

  • Mléko – ½ šálku.
  • Mouka – 200 g.
  • Rostlinný olej – 4 polévková lžíce. l.
  • Voda – 4 polévková lžíce. l.
  • Sezamová semínka – 2 polévkové lžíce. l.
  • Cukr – ½ lžíce. l.
  • Sůl – 1 lžičky.
  • Těsto prášek do pečiva – ½ lžíce. l.

příprava:

    Ve velké míse smíchejte suché ingredience.

Halva

Sezamová (Tahini) chalva je chutná a zdravá pochoutka. Pamatujte, že obsahuje med, takže jej s HB musíte používat velmi opatrně.

Domácí chalva pro kojící matku je mnohem užitečnější než kupovaná

Domácí chalva pro kojící matku je mnohem užitečnější než kupovaná.

Struktura:

  • Bílý sezam – 1 šálek.
  • Kakao – 1 polévková lžíce. l. – 100 g.
  • Med – 2 polévkových lžic. l.

příprava:

    Vezměte si sklenici sezamu.

Kozinaki

Sezamové gozinaki se nedoporučuje pro kojení kvůli velkému množství medu ve složení. Ale pokud vy a vaše dítě nejste alergičtí na tento produkt, můžete klidně jíst dezert.

Sezamové gozinaki

Tento recept používá málo medu. A místo slepičích vajec si můžete vzít křepelky. Pak potřebujete 4 proteiny místo 2.

Struktura:

  • Sezamová semínka – 1 šálek.
  • Med – 2 polévkových lžic. l.
  • Ovesné vločky – 4 polévkové lžíce. l. – ½ šálku. – 2 ks.

příprava:

    Smíchejte sezam, med, ovesné vločky a rozinky.

pasta

Sezamová pasta je koncentrovaný produkt vyrobený ze sezamových semínek. Není to jen lahodná pochoutka, ale také zdravý produkt.

READ
Je možné paprikovat při kojení?

Sezamová pasta nebo, jak se také říká, tahini nebo tahini

Sezamová pasta nebo, jak se také říká, tahini nebo tehina.

Struktura:

  • Sezamová semínka.
  • Voda.
  • Rostlinný olej (dle potřeby)

příprava:

    Semínka namočte na 2 hodiny do studené vody.

Chleba se sezamovými semínky

Je to nejen uspokojivý, ale také velmi užitečný produkt. Jelikož ale obsahuje droždí, buďte opatrní. Kvasinky mohou u kojence způsobit zácpu a koliku.

Kváskový chléb se sezamovými semínky se doporučuje kojící matce jíst nejdříve, když už dítě netrápí kolika. Tedy 3-4 měsíce po porodu. A i tak buďte opatrní. Při jednom jídle nejezte více než 1 krajíc chleba.

Chléb s domácím sezamovým semínkem

Chléb s domácím sezamovým semínkem.

Struktura:

  • Pšeničná mouka – 300 g.
  • Suché droždí – 5-6 g (půl sáčku).
  • Voda – 1 sklenice.
  • Cukr – 1 lžička
  • Rostlinný olej – 3 polévková lžíce. l.
  • Sůl – ½ lžičky
  • Sezamová semínka – 2 polévkové lžíce. l.

příprava:

    V teplé vodě rozmícháme droždí, cukr a 1 hrnek mouky. Tohle je pára. Dejte na teplé místo na 15 minut.

Pravidla pro zavedení sezamu do stravy

Abyste získali pouze výhody sezamu, přečtěte si pravidla použití. Začněte sezamovým olejem. Do 3 měsíců po porodu se nedoporučuje zavádět olej do stravy. Pokud chcete začít užívat dříve, poraďte se se svým lékařem a spočítejte si možné dávkování. Poprvé nevypijte více než ½ lžičky produkt a pečlivě sledovat, zda dítě nemá nějakou alergii a zda ho netrápí bříško. Reakce je nejčastěji patrná první den, ale pozorujte ji asi týden, protože je možný opožděný projev alergie. Časem lze denní dávku zvýšit na 1 polévkovou lžíci denně (10 ml).

Semena lze konzumovat také od 3 měsíců, počínaje ½ lžičky, postupně dávku zvyšovat. Maximální dávka je 1 čajová lžička (až 7 gramů denně).

Výběr a skladování

Aby přípravek miminku neublížil, musí maminka vědět, jak sezamová semínka správně vybrat a skladovat. Olej kupujte v malých množstvích, protože se dlouho neskladuje a rychle začíná chutnat hořce. Vyberte produkt ve skleněné nádobě. Podívejte se na dobu použitelnosti a datum výroby.

Kupte si sypaná semena. Neměly by být mokré nebo vlhké. Pokud máte možnost produkt vyzkoušet, pamatujte, že hořkost je známkou korupce.

Sezamová semínka skladujte ve skleněné nádobě s těsně přiléhajícím víčkem na tmavém a chladném místě.

Recenze

Sezamová semínka jsem jedla s HS, hlavně často v sušenkách. Vznikl dojem, že mléko se stalo uspokojivějším. Menší dcera jí visela na hrudi.

Veronice, 29 let

Četl jsem o sezamu, jedl semínka. A celou noc jsem nespal, protože dítě bolelo břicho. Už jsem nejedl semena pro GW.

sezamová semínka a olej

Je možné sezamovat při kojení? Vždyť je tak ceněný pro své nutriční vlastnosti!

READ
Je možné prořezávat při kojení?

Každá matka, která kojí své dítě, chce dát svému dítěti maximum zdraví. Nabízí se ale otázka: jak získat více užitečných vitamínů a minerálů, abyste je pak mohli předat svému dítěti prostřednictvím mléka?

Bezpečnost dítěte pro matku je na prvním místě a konzumace zdravých potravin s sebou nese i riziko alergické reakce u dítěte. Takže, jak bezpečná jsou sezamová semínka během aktivních stráží?

Dětské krmení a léčivá sezamová semínka

Za prvé, sezamová semínka jsou bohatá na lehce stravitelný vápník, takže si můžete doplnit zásoby tímto cenným stopovým prvkem.

Kojenecké krmení

Semena obsahují také vitamíny A, B, C, D.

Souhlas, stejný vitamín D, kterého se maminka a miminko dostanou dosyta hlavně v létě, v zimě, hraje roli kouzelníka v sezamu (Další informace o vitamínu D, stejně jako o nutnosti jeho použití, si přečtěte v článku: Známky křivice u kojenců>>>) . Sezamová semínka obsahují také speciální složku – niacin.

Niacin je aktivní regulátor množství organické sloučeniny cholesterolu. Díky niacinu se čistí tepny a redukují se triglyceridy a krevní lipoproteiny, což pomáhá posilovat kardiovaskulární systém člověka.

Sezamová semínka tedy pomáhají kojící matce získat:

  1. Stopové prvky:
  • vápník (posilování celého kosterního systému, ochrana před několika druhy rakoviny);
  • měď (pomáhá nervové soustavě, podílí se na odbourávání tuků a metabolismu, posiluje imunitní systém, podílí se na tvorbě červených krvinek);
  • mangan (vyladění fungování svalové tkáně, tvorba struktury pohybového aparátu, udržení ženské hormonální struktury, stabilizace tukové vrstvy v blízkosti jater);
  • draslík (regulace alkalicko-kyselé rovnováhy krve, normalizace krevního tlaku, podílí se na metabolismu bílkovin a sacharidů);
  • fosfor (základní prvek stavby kostí, účast na buněčném dělení, syntéze energie, vyrovnávání fosforu a vápníku);
  • zinek (syntéza a štěpení bílkovin, práce se sekrecí, pomoc při vstřebávání vitaminu E tělem, hloubková práce s plodem v těhotenství, práce s kožními buňkami);
  • Železo (metabolismus cholesterolu, posílení imunitního systému proti virům a bakteriím, napomáhá uvolňování hormonů štítné žlázy, obnovuje tón pleti).
  1. Vitamíny:
  • A (antioxidant, posílení zraku, účast na syntéze bílkovin, omlazení pleti);
  • B (zdraví kůže a vlasů s nehty, posílení svalového systému, stabilizace nervového systému);
  • C (ochrana před pronikáním infekcí do těla, snižování hladiny cholesterolu);
  • D (pomoc při vstřebávání vápníku a fosforu, udržení zdravé struktury kostí);
  • PP (normalizace práce srdečního svalu, účast na čištění cév, regulace cholesterolu v krvi).
  1. Sezamový olej (sezam) (obnovení hormonální hladiny, regulace trávicího traktu, posílení kardiovaskulárního systému, vyladění nervového systému);
  2. Vláknina (nastavuje správnou kontrakci střeva; rozptyluje tuk a zabraňuje jeho ukládání; přispívá k urychlenému uvolňování karcinogenu a zabraňuje vzniku rakoviny).
READ
Mohou se semínka užívat při kojení?

Jak správně používat sezamová semínka?

Ukazuje se, že sezam s HB dává ženskému tělu mnoho výhod, ale mohou mít negativní důsledky, pokud jsou zrna používána příliš často?

Ano, skutečně existují určité kontraindikace pro použití sezamových semínek.

Takže byste měli opustit sezam pro nemoci, jako jsou:

  • Tromboflebitída;
  • Zvýšená koagulace krve.

Jak vidíme, existuje jen málo kontraindikací a dokonce i s takovými problémy lze sezamová semínka konzumovat, po předchozí konzultaci se svým lékařem.

Znát! Bylo by lepší konzumovat malé množství sezamových semínek denně!

Je možné sezamovat při kojení?

Ano, ano a ještě jednou ano! Ke správnému krmení ale patří i správné zavádění novinek Jak ochránit miminko před různými alergickými projevy se podrobně věnuje kurzu Bezpečná výživa pro kojící matku>>>

Jak tedy správně zařadit sezam do vaší stravy během kojení:

  1. Nezavádějte několik nových produktů současně – každému produktu vyhraďte týden nebo dva;
  2. Začněte s půl lžičkou ráno a sledujte své tělo a chování vašeho dítěte po celý den;
  3. Dále – půl čajové lžičky, každý druhý den;
  4. Po dvou týdnech můžete denně konzumovat sezamová semínka v lžičce;
  5. Při konzumaci sezamových semínek nespěchejte, abyste zrna okamžitě spolkli, žvýkejte je, dokud se nevytvoří kašička.

Varování! Je lepší nedostatečně jíst užitečnost, než se přejídat. V případě negativních příznaků u dítěte odmítněte užívání sezamu po dobu jednoho měsíce.

Sezame, otevři se! Nebo lahodný sezamový recept pro kojící maminku

    třešeň (200 g);
  • Sezam (1 polévková lžíce);
  • Fazole zelené, zelené (400 g);
  • Olivový olej (2 polévkové lžíce);
  • Citrón; Přečtěte si článek a zjistěte, zda kojící matka může mít citron?>>>
  • Bazalka (3 – 4 větve);
  • Černý pepř, sůl.
  1. Parní fazole;
  2. Každé rajče rozdělíme na 4 části;
  3. Vymačkejte citronovou šťávu a poté ji smíchejte s olejem, solí, pepřem, sezamovými semínky, bazalkou;
  4. V omáčce rozmícháme horké fazole a rajčata.

Je možné, aby kojící matka měla sezamová semínka? Ano, stejně jako mnoho dalších věcí. Krmení dítěte není důvodem k tomu, abyste se vzdali svých oblíbených jídel po celou dobu stráží. Jen se musíte naučit, jak správně používat různé potraviny. Proto jezte správně, sledujte chování miminka a buďte zdraví.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: