Je možné jíst hrušky při kojení?

V článku mluvíme o tom, zda mohou být hrušky kojeny. Mluvíme o výhodách a nebezpečích ovoce, jeho chemickém složení, jak vybrat správné hrušky a jaké jsou kontraindikace jejich použití. Dozvíte se recept na výrobu pečené hrušky během laktace a zda může kojící žena jíst ovoce v prvním měsíci novorozence a také ve druhém a třetím měsíci po porodu.

Složení a užitné vlastnosti hrušek

Během těhotenství se mnoho nastávajících maminek potýká s tím, že některé obvyklé produkty mohou být zakázány kvůli alergické reakci nebo kvůli chemickému složení. Existují ale výjimky, například v těhotenství je užitečné jíst hrušku pro její nízkou alergenicitu. Je možné zařadit toto ovoce do svého jídelníčku během laktace a jaké výhody to v tomto případě přináší? Pojďme na to přijít.

Čerstvé hrušky v misce

Chemické složení ovoce vypadá takto:

  • vitamíny: A, skupina B (kromě B12), C, E, K, PP;
  • minerály: zinek, chrom, molybden, měď, mangan, kobalt, železo, sodík, fosfor, křemík, vápník, draslík;
  • organické kyseliny;
  • dietní vlákniny;
  • voda;
  • popel;
  • glukóza
  • sacharóza;
  • fruktóza;
  • nasycené mastné kyseliny;
  • polynenasycené mastné kyseliny Omega-3 a Omega-6.

Obsah kalorií na 100 g produktu je 47 kcal. Podíl BJU v kaloriích:

  • proteiny – 4 % (0 g);
  • tuky – 6 % (0 g);
  • sacharidy – 91 % (10 g).

Takové bohaté chemické složení má pro tělo kojící ženy následující výhody:

  • posílení imunity, boj proti infekcím a zánětlivým onemocněním;
  • odstranění poporodní deprese;
  • normalizace metabolických procesů v těle;
  • pozitivní vliv na činnost ledvin, jater, trávicího traktu;
  • zvýšená elasticita krevních cév;
  • kyselina listová je důležitá pro hematopoetické procesy;
  • prevence rozvoje anémie z nedostatku železa;
  • normalizace práce srdečního svalu;
  • účast na regeneraci buněk, čímž se snižuje hladina špatného cholesterolu;
  • zlepšení střevní motility;
  • zlepšení stavu vlasů, nehtů a pokožky.

Hruška obsahuje více fruktózy než glukózy. Proto jsou hrušky na prvním místě na jídelníčku lidí, kteří mají problémy se slinivkou. Je také užitečné jíst hrušku pro lidi s cukrovkou a obezitou, ale s mírou.

Je možné jíst hrušku při kojení

Mnoho kojících žen si klade otázku, zda lze jablka a hrušky jíst při kojení. Navzdory nepochybným výhodám hrušek je třeba zjistit, od kterého měsíce po porodu můžete zařadit do svého jídelníčku.

READ
Je možné pít šípky při kojení?

Měli byste si také pamatovat, že do své stravy nemůžete zavést několik produktů současně, jinak bude obtížné pochopit, který z nich negativně ovlivňuje tělo dítěte.

V prvním měsíci

Při kojení novorozence byste měli dodržovat určitou dietu. To je způsobeno tím, že trávicí systém dítěte ještě není dostatečně silný, takže používání některých potravin kojící ženou může způsobit koliku, plynatost, průjem nebo nadýmání.

Odborníci nedoporučují jíst hrušku během laktace 1 měsíc po porodu, aby se předešlo možným vedlejším účinkům na dítě.

Ve druhém měsíci

Ve 2. měsíci po porodu, se silnou touhou, můžete jíst malé množství hrušek (ne více než 50 g). V tomto případě je důležité sledovat reakci dítěte. Pokud se vyskytnou známky alergické reakce, dítě je nevrlé nebo má náhlý průjem.

V případě, že po konzumaci hrušky nedojde k žádným změnám v chování a pohodě dítěte, můžete mírně zvýšit množství konzumovaného ovoce. Ale neměli by být zneužíváni.

Ve třetím měsíci

Ve 3 měsících je nejbezpečnější zařadit do jídelníčku hrušku. Do této doby je trávicí systém dítěte dostatečně silný, takže riziko nežádoucích účinků je minimální. Současně, pokud se po konzumaci ovoce objeví problémy s blahobytem dítěte nebo průjem, pak by měla být hruška zlikvidována.

Jak si vybrat hrušky

Chcete-li maximalizovat výhody konzumace ovoce, musíte se naučit, jak vybrat správné hrušky:

  1. Ovoce se doporučuje jíst pouze v sezóně. Pokud je to možné, je žádoucí použít ty, které rostou na jejich dvorku nebo je prodávají letní obyvatelé.
  2. Hrušky lze koupit na trhu a v obchodech. Ale v tomto případě je pravděpodobné, že budou ošetřeny speciálními látkami pro lepší konzervaci, zvláště pokud se plody prodávají mimo sezónu.
  3. Do svého jídelníčku můžete zahrnout pouze zralé ovoce, zatímco zelené ovoce by mělo být preferováno.

Jak jíst hrušky

Aby se minimalizovala pravděpodobnost vzniku komplikací, vedlejších účinků z použití hrušky s hv, je důležité dodržovat následující pravidla:

  1. Nemůžete jíst nezralé nebo nezralé hrušky, protože mohou vést k průjmu a zhoršení pohody.
  2. Hrušky by se měly jíst pouze v sezóně. V zimě by měly být opuštěny. Existuje však jedna výjimka – pokud plánujete jíst zimní odrůdu hrušek, která je předem otrhána a dozrává v pokojových podmínkách, pak jsou takové plody povoleny.
  3. Přednost by měly mít zelené odrůdy, ale hrušky musí být zralé.
  4. Před konzumací ovoce se musí důkladně omýt a poté přelít vroucí vodou.
READ
Mohu pít víno při kojení?

Navzdory těmto doporučením odborníci stále doporučují kojícím ženám jíst pečené loupané hrušky, sušené ovoce nebo vařit kompoty:

  1. Pečené ovoce po tepelném ošetření si zachovává téměř všechny stejné užitečné vlastnosti jako čerstvé hrušky.
  2. Kompot, vařený z čerstvého ovoce nebo sušeného ovoce, je užitečné užívat v přítomnosti zácpy. Ale v tomto případě je nutné zdržet se konzumace sušeného a sušeného ovoce.
  3. Pokud nechcete jíst čerstvé ovoce, pít hruškový kompot, můžete použít džem nebo zavařeniny založené na tomto ovoci, které jsou domácí a nekupované v obchodě.

Kontraindikace

Může konzumace hrušky ublížit kojící ženě? Ano, v některých případech je to možné.

Například vláknina, která je součástí ovoce, přispívá k samočištění organismu. Ve stejné době, právě kvůli vláknině, mnozí doporučují, aby kojící žena odstranila hrušku ze stravy, protože nerozpustná vláknina může vést ke zvýšené tvorbě plynu u novorozence.

Také nemůžete jíst ovoce, pokud na něj máte alergickou reakci, ale to je extrémně vzácné. Pro ochranu sebe i miminka se doporučuje používat pečené hrušky, kompoty, džemy a zavařeniny na bázi ovoce. Současně je třeba pamatovat na umírněnost, norma čerstvého ovoce by neměla přesáhnout 300 g.

V ostatních případech je vhodné poradit se s odborníkem.

Рецепты

Níže jsou uvedeny recepty na bázi hrušek, které kojící ženy mohou a měly by jíst.

Pečené hrušky v troubě

Budete potřebovat:

  • hrušky – 4 ks;
  • citronová šťáva – 1 polévková lžíce;
  • voda – 2 polévkové lžíce;
  • cukr – 50 g;
  • vanilka – 2 lusky;
  • máslo – 2 polévková lžíce

Jak vařit:

  1. Předehřejte troubu na 190 stupňů.
  2. Tenkým nožem rozřízněte vanilkové lusky, poté odstraňte semínka a nakrájejte je na kousky.
  3. V míse smícháme cukr a vanilku.
  4. Hrušky oloupejte a poté vykrojte jádřinec.
  5. Vezmeme plech, přikryjeme ho pečícím papírem, poklademe hruškami.
  6. Do středu každé hrušky dejte kousek másla a navrch posypte směsí cukru a vanilky.
  7. Vložte plech na pečení do předehřáté trouby na 25-30 minut. Poté plech vyndáme, hrušky otočíme na druhou stranu, přelijeme karamelem, který jsme získali z vanilkovo-cukrové směsi. Vložte zpět do trouby na 15-20 minut.
  8. Po uplynutí stanovené doby plech vyjměte. Pokud jsou hrušky měkké, nechte je trochu vychladnout, poté si můžete bezpečně vychutnat lahodný pokrm.
READ
Je možné při kojení tloustnout?

Hruškový kompot na zimu

Budete potřebovat:

  • hrušky – 2 ks;
  • voda – 2,5 l;
  • pomeranč – 2 plátky;
  • cukr – 0,3 kg;
  • kyselina citronová – ½ lžičky

Jak vařit:

  1. Hrušky omyjte, vykrojte jádřince a poté ovoce nakrájejte na 4 kusy.
  2. Vezměte sterilizované sklenice a naplňte je asi do ⅓ hruškami.
  3. Vodu dejte vařit, poté ovoce zalijte vroucí vodou a nechte 10 minut. Vypusťte vodu zpět do hrnce.
  4. Do sklenice přidejte cukr, pomeranče, kyselinu citronovou.
  5. Znovu zahřejte vodu, poté nalijte vařící vodu do sklenic a srolujte.

Hruška se zasekává

Složení:

  • hrušky – 1 kg;
  • cukr – 1,2 kg;
  • kyselina citronová – 1 lžička;
  • voda – 250 ml.

Jak vařit:

  1. Do hrnce nasypeme cukr, zalijeme vodou, nádobu postavíme na sporák a sirup uvaříme.
  2. Hrušky omyjeme, zbavíme jádřinců a nakrájíme na plátky.
  3. Do vroucího sirupu vhoďte kyselinu citronovou, promíchejte a poté přidejte nakrájené hrušky.
  4. Počkejte, až se džem vyvaří, odstraňte pěnu a poté vařte ještě asi 30 minut.
  5. Po mírném vychladnutí džem rozdělte do sterilizovaných sklenic a srolujte.

Recenze

Níže jsou recenze konzumace hrušek při kojení.

Při kojení novorozence jsem jedla hrušky. To vše vedlo k rozladěné stolici u miminka – tak mi to vysvětlila dětská lékařka. Hrušky jsem proto začal jíst až po dokončení Stráží.

Druhý měsíc po porodu jedla hrušky několikrát. U dítěte jsem nezaznamenala žádné problémy s trávením ani prospíváním. Ale po snězení hrušek se mi stolice vrátila do normálu.

Poprvé jsem hrušky zkusila během laktace, když byly dítěti 3 měsíce. Druhý den se na těle syna objevily červené skvrny. Podruhé jsem snědla hrušku, když bylo dítěti 4,5 měsíce. V tomto případě nebyly žádné problémy. Podle mého názoru je toto ovoce nejlepší zavést do vašeho jídelníčku, když je miminku 5-6 měsíců.

Je možné jíst hrušku při kojení? Ano, pokud si pamatujete na střídmost a nezavedete ji do svého jídelníčku dříve než ve věku 3 měsíců. Je také důležité pamatovat na střídmost a při prvních známkách vedlejších účinků a alergií u dítěte ovoce odmítnout.

Video: Marmeládová hruška v mátovém sirupu

Strava při kojení (HB) je hlavním problémem mladé maminky. Je nutné vrátit tělu ztracené živiny, aniž by došlo k poškození dítěte. Hruška je zásobárna prvků, které žena, která porodila, potřebuje. Toto ovoce můžete zařadit do svého jídelníčku, ale v omezené formě.

READ
Je možné sušit ovoce při kojení?

Složení a výhody hrušek

kojící matka

Plody jsou velmi výživné, nesou pro člověka náboj energie. Potřebují je zejména ženy, které nosily a porodily dítě. Jak užitečná je hruška pro HB, pomůže pochopit její složení.

Prvky obsažené v ovoci:

  • Kyselina askorbová činí stěny cév elastické, posiluje imunitní systém, zlepšuje náladu. To druhé je zvláště důležité, protože ženy po narození dítěte jsou náchylné k depresi.
  • Kyselina listová má pozitivní vliv na kvalitu krve, zvyšuje hladinu hemoglobinu.
  • Esenciální oleje pomáhají oslabenému tělu bojovat s infekcemi a záněty.
  • Železo podporuje syntézu červených krvinek. Díky tomuto prvku se snižuje únava, zlepšuje se chuť k jídlu. Rány se hojí rychleji.
  • Draslík snižuje hladinu cholesterolu, příznivě ovlivňuje činnost srdce.
  • Vláknina blahodárně působí na střeva, zejména hodně ve slupce ovoce.
  • Síra léčí, posiluje pokožku a vlasy.
  • Kobalt normalizuje činnost štítné žlázy, pomáhá vstřebávat železo.

V ovoci nepřevládá glukóza, ale fruktóza: je sladká, ale ne kalorická. 100 g hrušek obsahuje 42 kalorií.

Je možné jíst hrušku s HB: doporučení WHO

hrušky

Hlavní argument odpůrců použití hrušek u HB je spojen s častou střevní kolikou u novorozence. Tato problematika je špatně pochopena a neexistují žádné důkazy na podporu tohoto názoru (nebyly provedeny klinické studie). Nepodložený argument je vyvážen jednoznačným doporučením WHO [1, s. osm]:

Zkuste každý den sníst 1 střední ovoce (1 jablko nebo 1 hrušku nebo 2 malé švestky).

Ne všechny látky se k miminku dostávají mlékem, proto by umírněná konzumace hrušek neměla vyvolat v dětském organismu negativní reakci. Výhody ovoce jsou nepopiratelné: 100 g buničiny obsahuje denní normu kobaltu. Ovoce je užitečné pro nízký hemoglobin, problémy se štítnou žlázou.

V prvním měsíci

V prvním měsíci života je trávicí systém novorozence schopen přijímat potravu pouze částečně, z této skutečnosti však nevyplývají žádná omezení výživy kojící matky (viz Dieta kojící matky na GV).

Jak vstoupit do diety

Můžete začít pečeným ovocem, které přirozeně dozrálo. V zimě je lepší hrušky odmítnout: mohou obsahovat dusičnany, jsou pokryty voskem a jinými škodlivými látkami (konzervační látky).

Kojící žena může poprvé sníst malý kousek ovoce. Reakce dětského organismu může trvat až dva dny. Pokud na kůži dítěte nejsou žádné vyrážky, zarudnutí, stolice a bříško jsou normální, může matka zařadit do stravy hrušku.

READ
Můžete užívat celer při kojení?

Kojící žena může sníst až 400 g ovoce denně [1, s. osm]. Jedna středně velká hruška denně bude stačit.

Hrušková šťáva s HS

hrušková šťáva

Koncentrovaná hrušková šťáva během kojení je nežádoucí kvůli vysokému obsahu kalorií: obsahuje hodně cukru. Pokud ho pijete kojící matce, tak ve zředěném stavu, v omezeném množství. Ale tento nápoj nemá alergenní vlastnosti.

Je lepší pít domácí kompoty, želé na bázi lahodného ovoce: uhasí žízeň, řeší problém s defekací.

Pečená hruška s HB

Pečená hruška se ženě hodí při kojení. Obsahuje maximum živin, ale je lehce stravitelné. Pečené ovoce pomůže mamince zbavit se zácpy. Do pokrmu nemusíte přidávat cukr: má svou vlastní příjemnou chuť. Bez přebytečné glukózy bude pro ženu snazší vrátit svou postavu do normálu.

Závěr

Hrušky může a měla by jíst kojící matka, pokud nezpůsobují alergie a problémy se stolicí dítěte. Plody jsou bohaté na užitečné prvky, které ženě umožní znovu získat zdraví, sílu, zlepšit náladu a dobít energii. Všeho je dobré s mírou, takže denní dávka by neměla přesáhnout 1-2 hrušky. U matek s dětmi do 2-3 měsíců byste měli věnovat pozornost pečivu. V období dozrávání existuje jakékoli ovoce, včetně hrušek.

Reference:

    – WHO, 26 stran, 2001.

pozice: editor článku. Kvalifikace: pediatr nejvyšší kategorie.

V roce 1977 absolvovala Gorky Medical Institute. S. M. Kirov, specializace “Pediatrie”. 25 let pracovala jako místní dětská lékařka.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: