Je možné pít jablečný džus při kojení?

Kdy můžete svému dítěti začít dávat šťávy? dětská strava

Nejvíce zdravé a chutné jídlo pro dítě je samozřejmě mateřské mléko. Pokud má matka dostatek mléka a miminko normálně přibírá, pediatři radí rodičům, aby se zaváděním příkrmů kojenci nespěchali a začali miminku zavádět nové příkrmy nejdříve v 6. měsíci věku. Často se ale stává, že miminko z nějakého důvodu nemá dostatek mateřského mléka a matka musí dítě krmit kojeneckou mlékou.

umělá výživa nemůže být plnohodnotnou náhradou kojení, ani ta nejkvalitnější umělá mléka neobsahují tolik lehce stravitelných živin, vitamínů a mikroprvků jako mateřské mléko. Na radu svých obvodních pediatrů začaly maminky doslova od 5. týdne dávat novorozenému miminku šťávy, nejprve po kapkách a poté lžičkou.

Dnes názor lékařů změnili, doporučují obiloviny a zeleninové pyré jako první krmení a teprve potom – šťávy a ovoce. To je způsobeno skutečností, že džusy a ovoce jsou sladší, po seznámení s nimi může dítě kaši odmítnout. Šťávy a ovoce navíc působí negativně na žaludeční sliznici a mohou u miminka způsobit zažívací potíže.

kojení dítěte

Asi od čtyř měsíců věku dítě se začíná zajímat o jídlo pro dospělé. Na zavádění hlavních doplňkových potravin je však v tomto věku ještě příliš brzy, ale odmítat ochutnávání mikrodávek potravin se již nevyplatí. Takzvané pedagogické příkrmy jsou miminku podávány o měsíc dříve než hlavní příkrmy. Hlavním úkolem rodičů v tomto věku není dítě nakrmit, ale udržet jeho zájem o jídlo. To, že se miminko dožaduje rodičovské stravy, neznamená, že nemá dostatek mateřského mléka.

On jen chce napodobit maminka a tatínek, takže by miminko mělo dostat jeden drobeček nebo jeden doušek jakéhokoli jídla. Může to být polévka, kaše, šťáva nebo kousek jablka, které by neměl spolknout, ale pouze ochutnat. Někteří pediatři již od čtyř měsíců doporučují začít dítěti zavádět šťávy do jídelníčku, ale podle mnoha odborníků je třeba na šťávy být velmi opatrní. Je lepší začít dávat džusy dítěti až poté, co začne jíst dospělou stravu, včetně masa, ryb, polévek a cereálií.

Proč stejní lékaři tak dramaticky změnil jejich postoj k šťávám? Podle výsledků studií na 100 kojencích dospěli odborníci k závěru, že šťávy nijak výrazně nepřispívají k uspokojení potřeb miminek na vitamíny a stopové prvky, ale velmi často způsobují u dítěte alergie a poruchy trávení. Škodlivé účinky na gastrointestinální trakt dítěte jsou nejen konzervované šťávy, ale také přírodní čerstvě připravené matkou.

READ
Je možné dortovat při kojení?

kojení dítěte

Šťávy s drť Nedoporučuje se podávat dítěti do jednoho roku věku. Jakékoliv šťávy by se kojenci neměly podávat v koncentrované formě, měly by být nejprve zředěny vodou v poměru 1:1. Podle odborníků může brzké zavedení šťáv zkazit žaludeční sliznici dítěte a narušit normální činnost slinivky břišní, protože přispívají k potřebě produkce enzymů pro zpracování nového produktu. Normálně by se tyto enzymy měly začít produkovat u kojenců od čtyř měsíců věku. Ale dávat džusy dítěti, které nezná chuť jiného jídla než mateřského mléka, se nevyplatí.

V případě, že dieta dítě spolu s mateřským mlékem jsou již přítomny umělé směsi, pak můžete začít podávat šťávy pět až deset kapek denně, postupně jeho dávku zvyšovat a pečlivě sledovat reakci dětského organismu. První šťávou pro dítě může být jablko, hruška, meruňka, broskev nebo švestka. Dva týdny po zavedení šťáv můžete postupně přejít na ovocné pyré. V případě, že má dítě kručení a nadýmání, průjem nebo zácpu, je lepší zrušit džusy a ovocné pyré a dávat dítěti jako doplňkovou stravu zeleninové pyré a cereálie. Tělo každého dítěte reaguje na zavádění příkrmů jinak, proto byste se měli snažit krmit dítě výhradně mateřským mlékem až do věku 6 měsíců.

Babské rady o čem dítě jablečný džus je nutné podávat již od tří měsíců věku, aby se zvýšil hemoglobin, jsou také chybné. Železo z rostlinných produktů se totiž i u dospělých velmi špatně vstřebává a jablečný džus je pro tělo maličkého miminka zcela zbytečný. Přírodní šťávy přímé extrakce v množství jedné sklenice lze nabízet dětem až od jednoho a půl roku.

Zároveň je to nezbytně nutné dříve musíte ji zředit na polovinu vodou. Šťávy průmyslové výroby pro malé děti musí mít na obalu nápis: „dětská výživa“. Všechny ostatní šťávy, které se prodávají v obchodech, obsahují konzervační látky a hodně cukru, mají málo užitečných vitamínů a přírodní šťávu. Tyto šťávy by se neměly podávat dětem do tří let, protože u dítěte se na tyto šťávy může velmi rychle rozvinout alergická reakce.

– Vraťte se k obsahu sekce „Porodnictví“.

READ
Je možné brát olivy při kojení?

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.

Mateřské mléko je pro dítě nejdůležitější potravinou, zejména v prvních šesti měsících života. Kojení ale není jen jídlo, je to také velmi důležitý fyziologický a psychologický proces interakce mezi matkou a dítětem.

Téměř každá žena může své dítě kojit (samozřejmě vše je individuální, ale na to je potřeba se zeptat lékaře). Úspěch kojení závisí nejen na náladě mladé matky, jejím zdravotním stavu, podmínkách odpočinku a práce, ale také na kvalitě výživy.

dieta kojící matky

Během období kojení musí mladá matka pečlivě zvážit svou každodenní stravu: měla by nejen poskytnout ženskému tělu všechny potřebné živiny a energii, ale také pomáhat udržovat její zdraví. A nezapomeňte, že výživa matky se odráží ve složení mateřského mléka, a tedy i zdraví dítěte.

O tom, jak by měl vypadat jídelníček kojící ženy, nám poví doktor lékařských věd, vedoucí vědecký pracovník Oddělení kojenecké výživy Státního výzkumného ústavu výživy Ruské akademie lékařských věd. Maria Gmoshinskaya.

Jaký by měl být jídelníček kojící ženy

Strava kojící ženy by měla být vyvážená a pestrá. Je nutné, aby zahrnoval všechny hlavní skupiny potravin: maso, ryby, mléčné výrobky, vejce, chléb, obiloviny, zeleninu a máslo, zeleninu, ovoce a bobule. A samozřejmě bychom neměli zapomínat na chutné „malé radosti“, ale v rozumných mezích.

Jaký by měl být jídelníček kojící ženy

Co by tedy mělo být ve stravě kojící matky?

Nízkotučné maso

Kuřecí, krůtí, králičí, hovězí a telecí maso bude stačit. Všechny ty druhy masa, které svému miminku brzy nabídnete ve formě masového pyré.

Nízkotučné maso pro kojící matku

Zelenina

Čerstvá, vařená nebo dušená zelenina je zdrojem vlákniny. Vyplatí se omezit pouze zeleninu, která způsobuje kvašení, například zelí nebo tu, na kterou je sama maminka alergická.

Čerstvá, vařená nebo dušená zelenina je zdrojem vlákniny.

Ovoce

Jablka, hrušky, broskve, banány. Všechny obsahují přírodní ovocné cukry, organické kyseliny, vitamíny a minerály, které jsou nezbytné nejen pro udržení zdraví samotné maminky, ale i pro správnou výživu miminka.

Mléčné výrobky

Pro kojící ženu je lepší omezit používání plnotučného kravského mléka, protože může způsobit rozvoj potravinových alergií u dítěte. Ale fermentované mléčné výrobky – tvaroh, fermentované pečené mléko, kefír, sýr – jsou pro mámu prostě nezbytné, protože obsahují vápník, fosfor, vysoce kvalitní živočišné bílkoviny a tuky.

READ
Je možné ječmen při kojení?

U kojící ženy je lepší omezit používání plnotučného kravského mléka.

Obiloviny

Cereálie potřebuje kojící matka jako zdroj sacharidů, vlákniny, vitamínů a stopových prvků. Železo obsahuje například pohanka. Oves, rýže, pšenice – obiloviny se musí střídat. Všeho se musí dělat s mírou.

V každodenní stravě kojící ženy by mělo být přítomno máslo a rostlinné oleje – slunečnicový, řepkový, kukuřičný, sójový, olivový, lněný.

Denní strava kojící ženy by měla obsahovat máslo a zeleninu

Doporučená průměrná denní sada potravin pro kojící ženy byla vyvinuta Státním výzkumným ústavem výživy Ruské akademie lékařských věd, schválena Oddělením lékařských a sociálních problémů rodiny, mateřství a dětství Ministerstva zdravotnictví a Sociální rozvoj Ruské federace, 16.05.2006, č. 15-3 / 691-04. Na základě materiálů Národního programu pro optimalizaci výživy dětí v prvním roce života v Ruské federaci; Unie dětských lékařů Ruska. Moskva. 2011

Je také důležité si uvědomit, že pro kojící matky byly nyní vytvořeny vitamínové komplexy, aby se zabránilo nedostatku vitamínů a minerálů, a také specializované obohacené produkty, které ženě dodají potřebné živiny.

Pro kojící matku je také velmi důležité dodržovat určitou dietu, protože stravování v určité hodiny přispěje k tvorbě mateřského mléka. Je dobré, když matka může jíst před každým krmením dítěte. Obvykle se doporučuje šest jídel denně: první a druhá snídaně, oběd, odpolední čaj, večeře a nějaký nápoj před nočním krmením.

Pitný režim kojící ženy

Pitný režim kojící ženy

Vzhledem k tomu, že tělo kojící ženy produkuje až 1 litr mléka (a někdy i více) denně, potřebuje prostě přibližně o stejné množství zvýšit příjem tekutin. Může se jednat o pitnou vodu, speciální čaje pro kojící ženy (je třeba používat opatrně, po konzultaci s lékařem), obohacené šťávy pro kojící matky a fermentované mléčné nápoje (i s ohledem na individuální toleranci). A žádný alkohol! Obecně platí, že tekutá část denní stravy, včetně polévek a nápojů, by se měla pohybovat do 2 litrů.

Existuje mýtus: čím více tekutin kojící žena vypije, tím lépe. Ale není to tak úplně pravda. Pokud pijete hodně tekutiny, může se množství mateřského mléka mírně zvýšit, ale jeho složení se zhorší – mléko se více „zředí“.

Hlavním úkolem matky je kupodivu především pečovat o své zdraví, nastolit dietu a spánek. Pouze v tomto případě se můžete spolehnout na to, že dítě dostane vše, co potřebuje, aniž by to ohrozilo zdraví a krásu své matky.

READ
Je možné jíst hrušky při kojení?

Gmoshinskaya Maria Vladimirovna

Doktor lékařských věd, hlavní výzkumný pracovník, Laboratoř výživy související s věkem, Federální státní rozpočtová instituce „Federální výzkumné centrum pro výživu a biotechnologie“

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: