Je možné jíst pečivo při kojení?

Známými gastronomickými zákazy pro ženu během kojení jsou citrusové plody, jahody, čokoláda, káva, kořeněná jídla. Zdá se, že chléb není na černé listině, ale odborníci na výživu nedoporučují kojícím ženám jíst bílé pečivo před 3. měsícem kvůli možným problémům s tvorbou plynů a stolice u kojence.

Výhody a poškození chleba pro kojící matku

Chléb je cenným zdrojem energie a látek nezbytných pro tělo: komplexních sacharidů, aminokyselin, vitamínů – zejména skupiny B, bílkovin, vlákniny, mikro a makroprvků.

kojení chleba

Chléb během kojení by měl být ve stravě ženy

Výhody chleba pro ženu během období GV jsou způsobeny složením produktu a jsou následující:

  • dietní vláknina optimalizuje práci a čištění střev;
  • sacharidy dodávají tělu energii;
  • minerální prvky jsou důležité pro látkovou výměnu a další biologické procesy: železo pro krvetvorbu, draslík a hořčík pro metabolismus voda-sůl a nervový systém atd.;
  • Vitamíny skupiny B jsou nezbytné pro kůži, vlasy, obnovu buněk, mozkovou činnost, imunitu a nervový systém;
  • rostlinný protein se podílí na čištění toxinů, zlepšuje imunitu a snižuje hladinu „špatného“ cholesterolu.

Možným poškozením produktu je, že do mnoha produktů, které mohou způsobit alergie u kojenců, jsou přidávány umělé konzervační látky, emulgátory, příchutě a další látky.

Pšeničné pečivo přispívá k ukládání tuku, způsobuje kvašení a hromadění plynů ve střevech a snižuje kvalitu mateřského mléka.

Žitné pečivo může vyvolat pálení žáhy, bolesti břicha a další dyspeptické poruchy, zvláště pokud jsou problémy s kyselostí.

Je povoleno bílé pečivo při kojení

Z několika desítek druhů pekařských výrobků je kojící ženy nesmějí konzumovat všechny. Záleží nejen na obsahu kalorií, ale také na užitečnosti kompozice.

je možné jíst

Bílé pečivo lze jíst během kojení, ale v omezeném množství

Bílé je nejneužitečnější druh pečiva, ke kojení se nedoporučuje. Má vysoký obsah kalorií, a proto přispívá ke vzniku nadváhy. Mouka používaná na bílý chléb se vyrábí z rafinovaných zrn. Skořápka pšenice obsahuje maximum užitečných sloučenin, bez nich je nutriční hodnota chleba snížena.

V prvních třech měsících po narození dítěte by pšeničný chléb neměl být zaveden do stravy. Počínaje čtvrtým se doporučuje jíst v sušené formě a ne více než 100 g denně. Použití pečiva vyrobeného z pšeničné mouky velmi pravděpodobně způsobí koliku, zácpu a plynatost u dítěte.

Je možné žitný chléb kojícím matkám

Tento chléb se doporučuje během laktace. V něm, ve srovnání s pšenicí, třikrát více železa. Je užitečný pro krvetvorbu a nervový systém, má dobrý vliv na motilitu střev. Je důležité, aby mouka na takové pečení obsahovala alespoň polovinu žitné mouky.

READ
Je možné marmeládu při kojení?

Černý chléb je povolen pouze v případě, že nejsou žádné problémy s trávicím systémem – plynatost, kolika, nadýmání, pálení žáhy, poruchy stolice. Pokud výrobek způsobil některý z uvedených jevů, přestaňte jej používat.

Výrobky z žitné mouky jsou dobrými pomocníky v prevenci chudokrevnosti. Takový chléb se tráví déle než bílý a obsahuje méně kalorií, proto je méně nebezpečný z hlediska přibírání na váze.

Použití černého chleba je kontraindikováno:

  • ženy po císařském řezu;
  • s kolikou u dítěte;
  • s problémy s gastrointestinálním traktem.

Černý chléb je třeba zavádět pomalu, počínaje jedním kouskem denně ráno. Je nežádoucí zvolit možnosti s přidáním koriandru, kmínu a dalších koření, protože mohou způsobit alergie u novorozence.

Otrubový chléb s HB

Připravuje se podle standardní receptury, ale 1/3 mouky tvoří otruby, což jsou drcené obilné skořápky. Právě v nich se koncentruje většina cenných látek. Nejužitečnějšími otrubami jsou ovesné vločky a pohanka. 100 g ovesného chleba s otrubami dodává tělu 30 % denní potřeby vitaminu B1, 15–20 % kyseliny pantotenové, 10 % riboflavinu a až 30 % selenu a fosforu.

je možné jíst

S HB můžete bez obav jíst chléb s otrubami – je velmi zdravý

Chleba s otrubami je cenný nejen pro trávení a metabolismus. Jeho pravidelné používání má velký vliv na stav vlasů, nehtů a pokožky.

Celozrnný chléb

Takový chléb je dokonale stravitelný, poskytuje maximální přínos pro práci střev a má pozitivní vliv na metabolismus. Může ho používat i kojící matka, ale důležité je vybrat si kvalitní přípravek.

Pravý celozrnný chléb se peče z celých zrn, které se namočí a smíchají s kváskem. Nezahrnujte pečivo, do kterého jsou jednoduše přidána zrna a semena. I když tato možnost, vyrobená z žitného nebo bez kvasnicového těsta, je také užitečná.

Celá zrna jsou bohatá na aminokyseliny a enzymy. Obsahuje pětinu denní hodnoty vitaminu E a 30 % denní potřeby železa (na 100 g). Obsahuje hodně draslíku, selenu, hořčíku, fosforu, zinku a síry.

Nekvašený chléb

Součástí takového chleba nejsou žádné syntetické přísady, vejce a cukr. Je považován za nejužitečnější pro matku a dítě. Vyrábí se na bázi přírodního kvásku bez droždí.

U HB se doporučuje bezdrožďové pečení z celozrnné žitné mouky – v něm je maximálně zachováno vitamínové a minerální složení zrna. Takový chléb normalizuje metabolismus, udržuje rovnováhu voda-sůl, podporuje vylučování žluči a účinně čistí střeva.

Je možné jíst chleba v prvním měsíci laktace a jaký

V tomto období jsou pro kojící ženu ideální druhy chleba bez kvasnic. Takový produkt dává mléku maximum minerálů a vitamínů, napomáhá trávení. V prvním měsíci krmení můžete jíst i ovesné vločky a pohankový chléb.

READ
Lze tvarohové koláče kojit?

Knäckebrot jako alternativa chleba s HS

Většina chlebů je vyrobena bez použití droždí, obsahuje hrubou vlákninu a také komplexní sacharidy nezbytné pro matku a novorozence. Proto jsou zdravější než běžné pečivo. Knäckebroty zlepšují tvorbu mléka, jsou nízkokalorické, ale dodávají pocit sytosti.

při kojení

Chléb lze jíst během kojení, protože má nízký obsah kalorií a vysoký obsah vlákniny

Zvažte typy produktů:

  • Žito obsahuje kvasnice a cukr, ale v bezpečném množství. Výhodou takového chleba je přítomnost minerálních prvků – vápníku, železa, fosforu – a vitamínů.
  • Pohanka – jedna z nejužitečnějších. Obsahují spoustu komplexních sacharidů a vitamínů, jsou chutné, normalizují hladinu cholesterolu a příznivě ovlivňují činnost střev.
  • V rýži je hodně vlákniny, zasytí, ale neměli byste ji zneužívat, protože se tráví déle než jiné druhy.
  • Kukuřice je bohatá na vitamíny skupiny B, stopové prvky a sacharidy. Užitečné při špatném trávení.
  • Oves se vyznačuje velkým procentem bílkovin ve svém složení. Dokonale pročišťuje střeva, pomáhá při posilování imunitního systému, což je důležité zejména při sklonu k nachlazení.

Stejně jako běžný chléb, rohlíky by měly být zaváděny do jídelníčku postupně. Začněte takto: snězte dva nebo tři bochníky chleba a dva dny sledujte reakci dítěte. Pokud je vše v pořádku, pokračujte v používání. V prvních dvou až třech týdnech krmení je lepší jíst je ráno. Denní norma není větší než 100 g.

Ovesné vločky si můžete připravit doma: 300 g ovesných vloček a 50 g lněného semínka umelte v mixéru s jednou lžící olivového oleje a trochou soli. Poté s přidáním vody pokojové teploty uhněteme těsto střední hustoty, naneseme na stejnoměrnou tenkou vrstvu na pergamen, naolejujeme, nakrájíme na kousky a pečeme 20 minut v troubě při 180 °C.

Doporučení pro konzumaci chleba při kojení

Chléb je zdrojem minerálů a vitamínů nezbytných pro člověka. Neodmítejte ho po porodu během laktace. Přitom neignorujte následující pravidla:

  • Nejezte bílé pečivo vyrobené z prémiové mouky. Pečení z pšeničné mouky se v těle zpracovává po dlouhou dobu a způsobuje nepříjemné pocity ve střevech.
  • Chleba zařazujte do svého jídelníčku postupně, začněte s jedním kouskem denně, snídejte ho.
  • Hmotnost chleba konzumovaného denně by neměla překročit 50 g od druhého měsíce a od třetího – 100 g.
  • Droždí tmavý chléb se zavádí do stravy od druhého měsíce krmení, mouka by měla být hrubě mletá.
  • “Včerejší” chléb během kojení je mnohem zdravější než čerstvě upečený. Čerstvé pečivo z jídelníčku úplně vyřadíme nebo ho sníme jednou až dvakrát týdně.
READ
Je možné těstoviny kojit?

Chléb musí být dobře propečený. Jinak se droždí a přísady přítomné v těstě hůře tráví, působí dráždivě na sliznici trávicího traktu.

Při výběru chleba bochník v ruce lehce zmáčkněte. Pokud se rychle vrátila do předchozího tvaru, pak je výrobek kvalitní. Pokud zůstane deformovaný, není upečený.

Při nákupu chleba buďte opatrní. I přesto, že jsou určeny pro zdravou a dietní výživu, neuškodí si před koupí nového produktu přečíst složení. Chléb by neměl obsahovat látky zvýrazňující chuť, konzervační látky, aromatické přísady a antioxidanty.

V období kojení přinesou mamince i miminku maximální užitek tmavé pečivo bez droždí a také různé druhy pečiva. Výrobek zařazujte do stravy postupně v malých množstvích. A nezapomeňte na pravidla pro výběr kvalitního chleba.

Video

* Uvedené informace nelze použít pro vlastní diagnostiku, stanovení léčby a nenahrazují návštěvu lékaře!

Ověřeno fakty

Veškerý obsah iLive je kontrolován lékařskými odborníky, aby bylo zajištěno, že je co nejpřesnější a nejvěcnější.

Máme přísné pokyny pro získávání zdrojů a citujeme pouze renomované webové stránky, akademické výzkumné ústavy a tam, kde je to možné, osvědčený lékařský výzkum. Všimněte si, že čísla v závorkách ([1], [2] atd.) jsou klikací odkazy na takové studie.

Pokud se domníváte, že některý z našich obsahů je nepřesný, zastaralý nebo jinak pochybný, vyberte jej a stiskněte Ctrl + Enter.

Kojení je velmi důležité období v životě ženy a jejího dítěte. Zdraví dítěte a stav samotné matky často závisí na tom, kolik a jaké druhy obilovin, obilovin a mouky během kojení jsou zahrnuty do její stravy.

Cereálie a obiloviny při kojení

Cereálie a připravené z nich zdravé obiloviny jsou zdrojem komplexních sacharidů, které dodávají tělu energii, vitamíny, mikro a makro prvky a také vlákninu – dietní vlákninu, která zajišťuje normální fungování celého trávicího systému a stav střevní mikroflóry. Optimální množství konzumace kaše při kojení je 150 g denně.

Je třeba mít na paměti rychlost štěpení sacharidů v žaludku: jednoduché sacharidy jsou „rychlé“ (trávené po krátkou dobu), komplexní („pomalé“) se vstřebávají mnohem déle a poskytují plné nasycení, uspokojující pocit z hladu. Je tedy lepší používat komplexní sacharidy.

  • Je možné jíst pohanku pro kojící matku?

Pohanka není obilovina a kojení můžete a měli byste to jíst. Kromě sacharidů, bílkovin a vlákniny (přirozeně bezlepkový lepkový protein) obsahuje pohanka esenciální polynenasycené mastné kyseliny ω-3; aminokyseliny; vitamíny skupiny B; tokoferol (vitamín E), který podporuje tvorbu hormonu prolaktinu. Také v této obilnině je dostatek hořčíku, draslíku, fosforu, manganu a zinku.

  • Může kojící matka jíst rýži?
READ
Je možné vařit klobásu při kojení?

Navzdory přítomnosti aminokyselin, živin (zejména draslíku) a vitamínů B mají rýžové krupice nízký obsah vlákniny a vysoký obsah škrobu. Kojící matka by proto měla jíst rýži opatrně – aby neměla zácpu, a tedy i dítě. Navíc, když ženy v těhotenství přiberou, rýžové kaše a rýžové přílohy by se měly na nějakou dobu vyřadit – aby neztloustly během laktace.

  • Je možné jíst jáhlovou kaši pro kojící matku?

Proso (zrna prosa) je velmi užitečná obilovina, a to i pro ošetřování. Malá porce jáhlové kaše s máslem k snídani dokáže zasytit na půl dne, protože jáhly (související s pomalými sacharidy) se v žaludku tráví dlouhou dobu, ale zcela se vstřebávají.

Tato obilovina je bohatá na vlákninu a bílkoviny, mnoho stopových prvků a vitamínů (A, B6, PP atd.), obsahuje esenciální aminokyseliny. A kdo s jáhlovou kaší zachází s pohrdáním, prostě neví, jak ji vařit! Jáhly “milují”, když se důkladně omyjí (po 5-6 – téměř vařící vodou), dlouho a na mírném ohni vaří.

Takovou kaši párkrát týdně může jíst i kojící matka se zdravým žaludkem, která netrpí zácpou a nemá problémy s hormony štítné žlázy v podobě hypotyreózy.

  • Je možné jíst kukuřičnou kaši pro kojící matku?

Dobře uvařená kukuřičná kaše se může konzumovat během laktace, ale jen příležitostně: tato kaše je považována za těžkou pro žaludek a může způsobit nadměrnou tvorbu plynů. Hlavní výhodou kukuřičné krupice je její nízký obsah kalorií a přítomnost železa, fosforu a vitamínů (A, E, PP a skupiny B). Pokud ale máte žaludeční potíže, neměli byste jíst kukuřičnou kaši.

  • Je možné jíst ječmen pro kojící matky?

Téměř 80 % perličkového ječmene (leštěného ječmene) tvoří vláknina; více než 60 % – sacharidy, o něco méně než 10 % – bílkoviny; z vitamínů obsahuje nejvíce niacin (PP), thiamin (B1), pyridoxin (B6) a cholin (B4); vysoký obsah fosforu, hořčíku a draslíku a stopových prvků – železa a zinku.

Dostatek ječmene a esenciálních aminokyselin (tyrosin, methionin, fenylalanin, isoleucin, arginin atd.). Ječmen (a jeho drcená verze – ječné krupice) je považován za laktogenní produkt, ale jeho použití může způsobit zácpu u kojící matky a koliku u dítěte.

  • Je možné jíst krupicovou kaši pro kojící matku?

Krupicová kaše se vyrábí z pšenice (mletím), takže má hodně lepku a málo vlákniny. A jeho jednoduché sacharidy jsou velmi kalorické a baculatým kojícím matkám se nedoporučuje jíst krupici.

READ
Můžete jíst chleba při kojení?

Navíc díky přítomnosti vápenato-hořečnaté soli kyseliny fytové (fytinu) v krupici může častá konzumace krupice vést ke snížení hladiny vápníku a zinku v těle.

důvěryhodný zdroj

Mouka při kojení

Každý ví, že mouku během kojení je třeba co nejvíce omezit, zejména bílý drožďový chléb a syté pečivo.

  • Může kojící matka jíst chleba?

Čerstvý chléb z pšeničné mouky upečený z kynutého těsta poskytuje rychlé sacharidy a spoustu kalorií navíc, takže jeho maximální denní množství by nemělo překročit 150-200 g. V některých případech bude nutné od takového chleba upustit, protože může způsobit nadýmání matka a plynatost u novorozence.

Výživoví poradci doporučují jíst celozrnné pečivo, suché pečivo, ale i pečivo ze sladu a pečivo z černé žitné mouky (které obsahuje dostatek vitamínů B). Žitný chléb je však možný, pokud u kojící ženy není zvýšená kyselost žaludku.

  • Je možné jíst housky pro kojící matku?

A také – je možné, aby kojící matky jedly bagety? V obou verzích se jedná o syté těsto, nedoporučované pro laktaci kvůli velkému množství cukru, který u maminky přidá tukové zásoby a u miminka může vést k již zmíněné plynatosti.

  • Mohou kojící matky jíst sušenky?

Sušenky jsou různé a kojící matka může jíst sušenky, ne bohaté.

  • Mohou kojící maminky jíst ovesné sušenky?

Není zakázáno jíst pár kousků, ale měli byste neustále sledovat stav střev dítěte: pokud sušenky snědené matkou dítěti ublíží, začne mít koliku (bude plakat a přitahovat nohy k jeho žaludek).

  • Může kojící matka jíst sušenky?

za co? Za prvé, technologie jejich pečení vede k rozkladu sacharidů, které byly původně v mouce. Za druhé, dávají aromata a mnohem více (čtěte na obalu).

  • Je možné, aby kojící matka jedla perník?

Přibrat ještě pár kilo? A aby dítě nemělo problémy se střevy, můžete se obejít bez perníčků .

  • Může kojící matka jíst těstoviny?

Těstoviny z mouky z tvrdé pšenice – s minimem lepku – může kojící matka konzumovat, ale samozřejmě ne každý den a v malých porcích.

důvěryhodný zdroj

Co nejíst při kojení?

Podrobné odpovědi na mnoho otázek týkajících se omezení potravin během laktace jsou uvedeny v materiálu – Dieta pro kojící matku

Na některé z nich ale stojí za to se zaměřit. Může například kojící matka jíst fazole a může kojící matka jíst čočku? Fazole, čočka, hrách a všechny ostatní luštěniny jsou potraviny, které způsobují plynatost, proto by v době, kdy matka dítě kojí, neměly být ve stravě.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: