Je možné ječmen při kojení?

ječmenová kaše

Za devět měsíců šťastného těhotenství a porodu nosíte hrdý titul matka, kojíte své miminko a staráte se o jeho blaho. Dítě je na vás zcela závislé a i to, co zařadíte do svého jídelníčku prostřednictvím mateřského mléka, ovlivňuje jeho stav. O pestrosti jídelníčku si zatím můžete nechat jen zdát, ale cereálie si nemůžete odmítnout.

Tradiční pohanka a rýže, ovesné vločky už jsou pro vás nuda, pak si dejte pozor na kroupy. Ječmen při kojení je docela přijatelný, ale musíte si uvědomit některé nuance.

Ječmen při kojení

Ječná kaše je zásobárnou vitamínů a živin. Při kojení to není zakázáno.

Výhody ječmene

Víte, že obiloviny jsou pro tělo dobré, ječmen není výjimkou. Oloupaný a leštěný ječmen, konkrétně tento produkt se nazývá perličkový ječmen, působí příznivě na celé vaše tělo.

Kojenecké krmení

  • Po devíti měsících přibírání vás pronásledují kila navíc – pak jezte ječmen. Kaše sama o sobě je velmi výživná, ale nízkokalorická;
  • Ječná kaše, která je vlákninou, přispívá k normalizaci střev, navíc má protizánětlivé a protiplísňové účinky. V tomto ohledu je ideální v poporodním období. Ječmen pro mámu s hlídači je lepší než farmaceutické přípravky;

Vitamínová stupnice ječmene je poměrně rozmanitá. Obsahuje lysin, který je zodpovědný za pružnost a hladkost pokožky, řadu vitamínů, od A až po E, nechybí ani stopové prvky jako vápník, jód, fosfor, železo. Přečtěte si více o výhodách vitamínu pro kojící matky>>>

Kroupy se dají použít k přípravě nejrůznějších pokrmů, postupně se tato obilovina může přesunout z postního pokrmu do kategorie slavnostních jídel.

Ječmen Harm

Neexistuje jednoznačná odpověď, zda je možné ječmen při kojení. Díky četným pozitivním vlastnostem nemusí tato cereálie tělu vašeho dítěte působit. Možné projevy alergické reakce. To ale vůbec neznamená, že se ječmene musíte vzdát po celou dobu kojení. Při rozumném zavedení přípravku a ne dříve než měsíc po porodu nezpůsobí ječná kaše u maminky ani miminka žádné poruchy.

Jaké další potraviny může maminka během kojení bezpečně jíst, se dozvíte z článku Výživa při kojení>>>

Jak a kolik jíst

Kroupy je možné zavést do jídelníčku kojící maminky od jednoho měsíce věku dítěte. Pokud víte, že miminka často nadýmají a bolí je bříško, podívejte se na kurz „Měkké bříško: jak pomoci miminku zbavit se koliky a plynatosti“ a tento problém vyřešit.

READ
Je možné mít rakytník při kojení?

Měli byste vědět, že kroupy, jako každý jiný nový produkt, je třeba zavádět postupně.

Dávejte pozor! Kroupy začnete zkoušet ne ráno nalačno, porce maximálně tří polévkových lžic, o nějakém oleji či dochucovadle nemůže být řeč. Pozorujete dítě celý den: pokud nedojde k žádným změnám v blahobytu dítěte, zvyšte porci nejprve na 100 gramů a poté na 200 gramů.

Ječmen, navzdory svému elegantnímu složení vitamínů a minerálů, nemůže být ve vašem každodenním jídelníčku. Odborníci na výživu doporučují jíst kroupy maximálně jednou týdně.

Což je zdravější: ječná kaše nebo polévky s ječmenem

Zjistili jsme, zda ječmen může být krmen kojící matce a v jakých objemech, nyní je důležité pochopit, v jaké formě je lepší jej jíst.

Ječmen musíte začít zavádět do stravy kojící matky s kaší.

  • Za prvé, neexistují žádné cizí přísady a ve své čisté formě bude jasné, jak dítě snáší nový produkt. Do dvou dnů po požití budete schopni pochopit, zda je možné, aby kojící matka měla ječnou kaši nebo zda by měl být produkt prozatím odstraněn ze stravy;
  • Za druhé, budete moci jasně kontrolovat, kolik perličkového ječmene jste snědli. Vezměte prosím na vědomí, že ječmennou kaši musíte jíst horkou, takže všechny užitečné látky jsou lépe absorbovány.
  1. Ječná polévka;
  • Po týdnech testování tolerance dětských cereálií můžete kuchařku otevřít a hledat nové recepty. Líbit by se vám měla slizká polévka s kroupy, můžete přidat zeleninu a trochu rostlinného oleje;

Jednou z nejznámějších polévek s kroupy je kyselá okurka. S ječmenem při kojení by to bylo perfektní, nebýt mrkve a okurky. (Přečtěte si článek, abyste zjistili, zda kojící matka může mít mrkev?>>>) Mrkev se můžete vzdálit tím, že ji úplně odeberete nebo přidáte jen trochu. Totéž můžete udělat s okurkou.

Recepty na ječnou kaši

  1. Výchozí receptura pro kojící matku obsahuje pouze dvě složky – obiloviny a vodu. Budete potřebovat půl sklenice ječmene, kterou je třeba důkladně opláchnout. Poté je třeba zalít studenou vodou a nechat louhovat. Když se cereálie výrazně zvětší, lze je vařit. Na sklenici nabobtnalé cereálie potřebujete jednu a půl sklenice vody. Vařte do vaření, cukr nebo sůl podle chuti, pokud možno, jezte čisté při prvním ochutnání;
  2. Ječmen v multivarku. Omyté cereálie dejte do misky, zalijte vodou v poměru jedna ku dvěma, nechte 10 minut působit. Poté musíte vybrat požadovaný režim a počkat, až vás multivarka zvukovým signálem upozorní na připravenost pokrmu;
  3. Ječná kaše s mlékem. Budete potřebovat sklenici kroupy a jeden litr mléka. Kaše musí být nejprve namočena ve vodě po dobu 12 hodin. Poté vodu slijte, ječmen zalijte mlékem a pět minut povařte. Přečtěte si článek o tom, zda může být mléko podáváno kojící matce? Do kaše přidejte cukr nebo sůl, můžete přidat trochu másla.
READ
Je možné jíst pečivo při kojení?

Ječných kaší je spousta možností, přidat můžete hovězí nebo hrášek, ovoce nebo zeleninu. Ale nezapomeňte, že to musíte udělat, když se ujistíte, že ani vy ani dítě nemáte žádné negativní reakce na kroupy. Být zdravý!

Ječná kaše během kojení: vlastnosti a vlastnosti použití

Mateřské mléko má vlastnosti jedinečné pro dítě, a proto lékaři doporučují neodstavovat děti příliš brzy. Složení mléka závisí na tom, jak se matka stravuje, proto je nutné striktně dodržovat dietu. Je ječná kaše platným produktem, jak ji správně vařit, zjistíte z tohoto článku.

Význam kojení

Mateřské mléko obsahuje bílé krvinky a protilátky, které jsou důležité pro ochranu dítěte před viry. Jeho složení bylo vymyšleno samotnou přírodou, takže se dobře vstřebává, nepoškozuje trávicí systém dítěte.

Vědci stále nevědí, jak tělo matky reaguje na růst dítěte a mění složení mateřského mléka podle svých potřeb. To je jedna z největších záhad lidského těla. Byly provedeny studie, díky nimž se zjistilo, že kojení po dobu až jednoho roku pomáhá snižovat riziko rakoviny v budoucnu.

Ale i když tyto výhody nezohledníte, neměli byste ztrácet ze zřetele skutečnost, že kojení šetří spoustu času, umožňuje neutrácet peníze za jídlo, lahve. Matky, které kojí, se po porodu rychleji zotaví.

Diety

Ne všechny potraviny mohou kojící matky konzumovat, protože mohou zkazit chuť mléka, poškodit dítě, jehož trávicí systém ještě není připraven na velkou zátěž. Dieta je povinná, pokud matka pečuje o své potomky a chce v noci klidně spát.

Nemůžete jíst ve velkém množství:

  • jablka;
  • klobásy;
  • rajče;
  • smažené jídlo;
  • čokoláda;
  • káva;
  • většina ovoce;
  • česnek;
  • uzené maso a mnoho dalšího.

Pokud jde o ječnou kaši, obsahuje velké množství vitamínů a minerálů, ale je špatně stravitelná, takže stojí za to o ní mluvit podrobněji.

Výhody a poškození ječmene

Faktem je, že perličkový ječmen má pro tělo nepochybné výhody, protože obsahuje mnoho bílkovin a aminokyselin, v jejichž množství předčí i pšenici. K nejcennějším patří lysin, který působí antivirově. Kromě toho se podílí na procesu tvorby kolagenu v těle, látky zpomalující vznik vrásek.

Pozitivní vliv této jednoduché potraviny na lidský organismus je mnohostranný. Ječmen normalizuje metabolismus, odstraňuje toxiny, pomáhá při cukrovce, onemocněních jater, dysfunkci ledvin, žlučníkových problémech, infekcích žaludku a močových cest, poruchách endokrinního systému a mnoha dalších patologiích.

READ
Je možné jíst hrušky při kojení?

Ječmen navíc dodává mozku potřebné živiny a umožňuje zachovat duševní jasnost až do dospělosti. Má obrovské množství minerálů a vitamínů.

Ale přes všechny tyto četné výhody má hotový výrobek také omezení pro použití, protože:

  • špatně stravitelné, proto se nehodí k večeři;
  • vyvolává zácpu;
  • zvyšuje kyselost;
  • obsahuje lepek.

Měla by kojící matka jíst?

Vzhledem k bohatému chemickému složení ječné kaše je logické přemýšlet, zda je dobrá pro kojící matku. Podle lékařů a odborníků na výživu je třeba jíst kaši, protože zvyšuje obsah tuku v mléce a zvyšuje jeho nutriční hodnotu. Díky některým složkám se prodlužuje doba laktace. Maminka dostává potřebnou sílu k obnovení těla po porodu, kůže na břiše se napíná a nadváha zmizí.

Ječmennou kaši však můžete začít jíst až měsíc po porodu a ještě lépe po dvou., protože v raném věku bude pro dítě obtížné strávit takové mléko, může mít koliku, nadýmání. Přejídání se také nevyplatí, ječmen je lepší zařadit do jídelníčku maximálně dvakrát týdně. To je docela dost na to, aby matka mohla získat potřebný komplex živin.

Při dodržení těchto jednoduchých pravidel nebude konzumace ječné kaše problém, ale prospěje matce i dítěti. Navíc se jedná o jednu z těch obilovin, které u novorozenců nevyvolávají alergickou reakci.

Jak vařit?

To, že kojící matka může jíst ječmen, vůbec neznamená, že na jeho přípravu nejsou žádná omezení. Pokrm by měl být nejen zdravý, ale také bezpečný, což znamená, že je důležité kaši správně vařit.

Je povoleno jíst obiloviny jako součást masových a zeleninových vývarů ve formě kaše vařené v mléce nebo vodě bez přidání koření, pilafu nebo odvaru. Než začnete vařit jakékoli jídlo, ječmen se omyje a namočí do vody na osm hodin. Mělo by být dobře svařené a ne tvrdé.

Není zakázáno používat máslo, ale ne ve velkém množství. V prvních dnech krmení je užitečné pít odvar z perličkového ječmene, protože obsahuje mnoho živin, ale pro matku a dítě je snadněji stravitelný.

Pravidla spotřeby

Pokud má dítě i ve třech nebo čtyřech měsících časté koliky nebo plynatost, je lepší zavést ječnou kaši do matčiny stravy později. Většina složek v produktu nevyvolává alergickou reakci, ale lepek může způsobit většinu problémů.

READ
Je možné halvu při kojení?

První jídlo kaše by mělo být menší než předepsaná porce, bez přidání oleje. Ječmen se vaří výhradně na vodě. Jedna polévková lžíce ráno bude stačit k pochopení reakce dítěte na mateřské mléko den po jeho vypití. Pokud je vše v pořádku, pak se porce zvýší na sto gramů denně, ale ne více než dvakrát týdně. Jezte kterékoli z jídel nutně ráno.

Složité pokrmy s ječnou kaší lze konzumovat až poté, co se ukáže, že dítě dobře snáší obiloviny vařené ve vodě.

Pokrm s masem

Pokud během několika měsíců po konzumaci obilovin dítě nemělo problémy s trávením, může si matka dovolit trochu diverzifikovat jídelníček. K přípravě kaše s masem budete potřebovat 200 gramů obilovin, stejné množství masa (je lepší, když je to hovězí). Není potřeba žádné koření, pouze sůl.

Maso se vaří nebo peče až do vaření, protože smažená jídla by ještě neměla být zahrnuta do matčiny stravy. Ječmen se vaří podle standardního receptu, to znamená, že se namáčí po dobu osmi hodin, poté se zalije vodou a vaří se na středním plameni až do úplného vaření. Před podáváním maso nakrájíme a promícháme s kaší. Pokrm je hotový.

Ze štikozubce si můžete udělat chutný a zdravý nálev. K tomu budete potřebovat: ryby, malou cibuli, sůl, vodu, 50 gramů obilovin, pár brambor, mrkev a jednu okurku.

Ryba se nakrájí na filety a vaří se. Poté se přidá předem namočený ječmen a vaří se další půl hodiny. Všechny ostatní přísady se přidávají poté, co se cereálie trochu povaří. Jejich vaření trvá dvacet minut.

Kaše s mlékem

Miska s mlékem může být zavedena do stravy pouze tři měsíce po porodu, existují důvody. Jedná se o těžký produkt, díky kterému se ženské mléko stává hustším, pro dítě obtížněji stravitelným. Z tohoto důvodu může mít dítě žaludeční problémy. Kromě toho může bílkovina obsažená v kravském mléce způsobovat alergie.

Na litr mléka budete potřebovat 250 gramů cereálií, trochu cukru a soli. Je lepší ječmen namočit, protože se tak rychleji otevře a kaše bude vynikající. Můžete přidat máslo, ořechy a dokonce i rozinky.

READ
Je možné uzeniny při kojení?

Je lepší vařit první porci kaše ne s plnotučným mlékem, ale s výrobkem zředěným vodou. Vyplatí se také pečlivě sledovat reakci dítěte na změny ve stravě matky.

Je důležité si uvědomit, že u HB, když je dítěti teprve 1 měsíc, by kojící matka měla přísně sledovat svůj vlastní jídelníček a nezavádět nové potraviny náhle, ale začít je jíst v malých množstvích.

Více informací o tom, jak by se měly kojící matky stravovat, naleznete níže.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: