Může být vepřové maso kojeno?

Maso je pro kojení nezbytnou položkou jídelníčku. Ne každou odrůdu však pediatři pro kojící matku doporučují. Tučná jídla způsobují u kojenců zažívací potíže, alergie a další problémy. Hovězí maso je považováno za nejbezpečnější odrůdu.

Vepřové maso při kojení

Již v prvním týdnu po porodu může kojící matka použít hovězí vývar. Poté se do stravy zavádějí polévky se zeleninou, vařené, pečené a dušené maso. V období laktace je navíc povoleno telecí, drůbeží a králičí maso. Je ale možné, aby kojící matka jedla vepřové maso?

Vepřové maso je chutné a snadno se vaří, ale pediatři a odborníci na výživu tento produkt při kojení nedoporučují. Vysoký obsah tuku, cholesterolu a lipidů ve složení vedou k negativním důsledkům a poruchám trávení jak pro matku, tak pro dítě. Pokud však víte, kdy a v jaké formě jíst vepřové maso, lze maso konzumovat i během kojení.

vepřové dobré

Užitečné vlastnosti

Vepřové maso obsahuje tuky a bílkoviny, které dobře prohřívají tělo, což je zvláště důležité v chladném počasí. Maso má vysokou energetickou hodnotu, dodává sílu a vitalitu, zlepšuje tonus. Kromě toho přispívá k normálnímu vývoji kostí dítěte. Takto. Vepřové maso plní v těle řadu důležitých funkcí:

  • Obnovuje sílu a naplňuje tělo energií;
  • Zlepšuje práci srdce a cév;
  • Nezbytné pro normální tvorbu kostí;
  • Posiluje kostní skelet;
  • Zlepšuje náladu a pomáhá při depresích;
  • Normalizuje hormonální rovnováhu;
  • Zabraňuje rozvoji anémie u kojenců;
  • Zvyšuje hladinu hemoglobinu, pomáhá při závratích a bolestech hlavy.

Vepřové maso obsahuje velké množství vitamínů skupiny B. Tyto prvky jsou zodpovědné za normální látkovou výměnu v těle, obnovují a posilují strukturu vlasů, nehtů a pokožky a zpomalují stárnutí. Tyto vitamíny jsou nezbytné pro rychlé zotavení žen po porodu.

Poškození vepřového masa

Poškození vepřového masa

Vepřové maso je velmi tučné a vysoce kalorické jídlo. Od ostatních druhů masa se navíc liší přítomností silné vrstvy podkožního tuku, vysokým obsahem lipidů a cholesterolu. To je nebezpečné pro lidské zdraví, protože konzumace těchto látek vede v budoucnu k infarktu a mrtvici, rozvoji aterosklerózy.

Vepřové maso negativně ovlivňuje činnost jater a ledvin. Vysoký obsah histaminu způsobuje některé zánětlivé procesy, onemocnění kůže a žlučníku. Vepřové maso by se nemělo konzumovat při problémech s gastrointestinálním traktem a ledvinovými patologiemi.

READ
Je možné jíst lilek při kojení?

Vepřové maso může u kojenců způsobit zácpu nebo naopak průjem, nadýmání a koliku. Nekvalitní maso se pro dítě a matku stává velmi nebezpečným, způsobuje silnou intoxikaci a může způsobit infekci v těle. Pokud se tedy rozhodnete vařit vepřové maso, je důležité vybrat si kvalitní a čerstvé maso.

Pravidla použití vepřového masa

Pravidla pro konzumaci vepřového masa během laktace

  • Na doporučení lékařů může kojící matka konzumovat vepřové maso nejdříve tři měsíce po vzhledu dítěte;
  • Vyberte si kousky s nízkým obsahem tuku, přičemž tuk by neměl tvořit více než 10 % celkové hmoty;
  • Vepřové maso jezte až po dlouhé tepelné úpravě. Při kojení nemůžete jíst syrové maso a maso s krví;
  • Nejlepší jídlo pro kojení bude vařené, dušené, pečené nebo dušené vepřové maso
  • Omezit konzumaci smaženého a grilovaného masa, grilování;
  • Při kojení můžete jíst vepřová játra, protože jsou snadno stravitelná a obsahují méně tuku;
  • Jezte vepřové maso ráno;
  • Vyzkoušejte poprvé vepřový vývar. Pokud miminko do dvou dnů po vyšetření nemá negativní reakci, lze do jídelníčku postupně zařadit vepřové maso.Pro zpestření jídelníčku přidejte do polévky zeleninu povolenou při kojení;
  • Pokud vepřový vývar není pro dítě nebezpečný, lze zavést plnohodnotné maso. Začněte s malým kouskem ne více než 50 gramů. Při alergiích nebo zažívacích potížích zavedení vepřového na chvíli odložte. Můžete to zkusit znovu za měsíc;
  • Při normální reakci dítěte může kojící matka jíst vepřové maso nejvýše jednou týdně. V tomto případě je denní norma 100-150 gramů. Pamatujte, že přejídání během kojení negativně ovlivní pohodu dítěte;
  • Před pečením maso důkladně opláchneme, zbavíme tuku a vrstev.

Vepřové jak si vybrat

Jak vybírat a skladovat vepřové maso

Je důležité vybrat mladé a čerstvé vepřové maso, aby se vyloučila otrava a další negativní reakce u dítěte. Kvalitní maso má světle růžovou nebo světle červenou barvu. Chcete-li rozlišit mezi čerstvými a rozmraženými potravinami, zatlačte na kus. Pokud se vrátí do původní podoby, je maso dobré.

Pečlivě zkontrolujte, zda na povrchu kusu nejsou skvrny. Vepřové maso by nemělo mít žádné vady kromě malé kůrky, která se objeví po vysušení masa. Vepřové maso by mělo být hutné a křehké s příjemnou masovou vůní bez cizích příchutí.

READ
Je možné pomeranče při kojení?

Vepřová panenka je dietní část korpusu s minimálním obsahem tuku, která je nejvhodnější pro kojící matku. K přípravě vývaru nebo dušeného masa si můžete vzít prasečí plec, která je tuhá. Hrudník je vhodný na pečení.

Pro zachování chuti a živin vepřového masa je důležité maso správně skladovat. Pokud produkt použijete během následujících dvou dnů, nemůžete dát maso do mrazáku. Pro dlouhodobé skladování by mělo být vepřové maso skladováno v mrazáku. Doba použitelnosti je v tomto případě až 3-4 měsíce.

Před uskladněním nezapomeňte maso očistit od obalů a malých nečistot, ale nemůžete umýt kostru! Těsně před vařením maso opláchněte. Pro krátkodobé skladování se vepřové maso vloží do misky a přikryje se pokličkou, aby byl přístup vzduchu. Pro dlouhodobé skladování zabalte korpus potravinovou fólií nebo vložte do plastového sáčku.

Dušená vepřová játra

Recepty na kojení vepřového masa

Konzumace uzeného a smaženého vepřového masa se kojící matce nedoporučuje. Při kojení můžete jíst řízky v páře, pečené vepřové se zeleninou, hovězí zeleninové polévky, zeleninový guláš s vepřovým masem, guláš. Při vaření polévky nebo vývaru je důležité po 4-5 minutách od začátku procesu vodu slít, nalít novou.

Jako marinádu a dresink nemůžete použít majonézu, ostré koření a různé omáčky. S opatrností můžete při kojení používat sójovou omáčku. Na dresink a marinádu použijte zakysanou smetanu, citron, olivový a slunečnicový olej.

Nabízíme několik jednoduchých receptů na chutné a zdravé pokrmy s vepřovým masem.

Dušená játra

  • Vepřová játra – 400 g;
  • Cibule – 1 hlava;
  • Česnek – 1 hřebíček;
  • Zakysaná smetana – 1 sklenice;
  • Mouka – 1 lžička;
  • Mléko – 100 g;
  • Sůl, bylinky a rostlinný olej.

Nejprve odstraňte film z jater. Pro urychlení a zjednodušení procesu můžete produkt namazat citronovou šťávou. Poté bude fólie snadno a rychle odstraněna. Nakrájejte játra a naplňte je mlékem, které produkt změkčí. Po půl hodině mléko slijeme a játra vymačkáme. Poté kousky s nakrájenou cibulí dusíme v rostlinném oleji 8-10 minut.

Samostatně prošlehejte zakysanou smetanu a mouku, směs nalijte na pánev a játra vařte 20 minut. Osolte, přidejte bylinky, můžete použít petržel nebo kopr. Vařte dalších pět minut a občas promíchejte. Pokud zůstanou játra tuhá a tekutina se odpaří, můžete občas přidat vodu.

READ
Je možné pít kakao při kojení?

Vařená játra se hodí k rýži a pohance, bramborové kaši a vařeným bramborám, těstovinám.

Vepřové maso v omáčce

Vepřové maso s letní omáčkou

  • Vepřová panenka – 4 steaky;
  • Citron – ½ ks;
  • Olivový olej – 4 polévkové lžíce. lžíce;
  • Česnek – 3 stroužky;
  • Sůl, pepř a bylinky (petržel a kopr)

Steaky zlehka opečte na olivovém oleji, poté ihned zabalte do alobalu, aby zůstaly šťavnaté a křehké. Pro přípravu omáčky rozdrťte česnek a nasekejte bylinky. Ingredience smícháme, přidáme olivový olej a šťávu z půlky citronu, sůl a pepř.

Odstraňte alobalové steaky a přelijte omáčkou. Mějte na paměti, že se jedná o poměrně mastný a těžký pokrm na trávení, takže se smaženými vepřovými steaky to nepřehánějte.

Vepřové maso ve smetanové omáčce

Vepřové maso ve smetanové omáčce

  • Vepřová panenka – 300 g;
  • Zakysaná smetana – 1 sklenice;
  • Cibule – 1 hlava;
  • Dill.

Panenku nakrájejte na kousky a zalijte vodou tak, aby pokrývala maso do výšky dvou prstů. Půl hodiny dusíme, poté přidáme zakysanou smetanu a dusíme pod pokličkou ještě půl hodiny. 10 minut před vařením přidejte nakrájenou cibuli. Hotový pokrm osolíme a posypeme koprem.

Pediatr, vystudoval běloruskou státní lékařskou univerzitu s titulem v oboru pediatrie. Má bohaté zkušenosti z lékařské praxe, odborník v oblasti kojenecké výživy, kojení, výživy těhotných a kojících žen.

Opakovaně se účastnila mezinárodních konferencí pediatrie, dětské výživy, gastroenterologie a alergologie. Účastník kongresů pediatrů Běloruska, kongresů a kongresů pediatrů Ruska, kongresů pediatrů zemí SNS. Organizátor a účastník kulatých stolů a seminářů pro mladé maminky a tatínky o kojení, správné výživě malého dítěte a péči o dítě v prvním roce života. Autorka řady článků a publikací pro rodiče o výživě a péči o děti v prvním roce života.

Výživa pro kojící matky

Výživa pro kojící matky

Jak víte, pro dítě není nic lepšího než mateřské mléko a ani jedna směs ho nikdy nemůže plně nahradit. Zároveň matka samozřejmě potřebuje správně jíst, protože příroda to zařídila tak, že mateřské mléko bude mít v určitém období života pro dítě vše, co potřebuje, i když budete muset matku samotnou okrádat o různé živiny.

Jaký by měl být jídelníček kojící matky? Hlavně by měla být pestrá a vyvážená z hlediska základních živin. Není nutná žádná speciální dieta, vyloučeny by měly být pouze škodlivé a potenciálně nebezpečné potraviny. Zároveň se postupně rozšiřuje jídelníček po porodu a sleduje se reakce miminka.

READ
Můžete užívat celer při kojení?

Obiloviny, cereálie musí být zahrnuty do stravy. Jedná se o rýži, pohanku, ovesné vločky atd. s přihlédnutím k jejich toleranci. Zeleninu jezte vařenou, dušenou, dušenou. Ovoce a bobule – ve formě dětských ovocných pyré, šťáv (zředěné 1: 1) nebo pečené. Čerstvá zelenina a ovoce nejsou zařazeny do jídelníčku ihned, ale poté, co se ujistíte, že po tepelné úpravě tuto zeleninu/ovoce dobře snášíte Vy i dítě. Brambory by se neměly jíst více než 200 g, aby se zabránilo nadměrnému přibírání na váze.

Mimořádně důležité je mléko a zakysané mléčné výrobky, přičemž je lepší zaměřit se na zakysané mléčné výrobky (kefír, jogurty), protože jsou lépe stravitelné a přispívají k tvorbě správné střevní mikroflóry. Ale plnotučné kravské mléko může způsobit alergické reakce a poruchy trávení u dítěte. Je třeba mít na paměti, že mléčné výrobky by neměly být bez tuku, protože mléčný tuk je důležitý pro stavbu buněk, pohlavních hormonů atd. Svůj jídelníček můžete vyvážit zařazením specializované mléčné výživy pro těhotné a kojící matky. Například produkty jako NutriMA – Femilak a Lactamyl. Jedná se o mléčné nápoje obohacené o všechny potřebné vitamíny, minerály a stopové prvky pro maminku v těhotenství a kojení. Lactamil obsahuje také bylinky, které mají mléčný účinek, lze jej tedy užívat v obdobích snížené laktace. Denní porce Femilak a Lactamil je od 200 do 400 ml.

Maso pro kojící matky je také nesmírně důležitý, je cenným zdrojem nejen bílkovin, ale i lehce stravitelného železa. Železo se z masa vstřebává 10x lépe než z jakéhokoli rostlinného zdroje. Maso by mělo být vařené nebo dušené. Použít můžete i pyré z dětského masa, protože co je dobré pro miminko, je dobré i pro samotnou maminku. Přednost by měla být dána nízkoalergenním odrůdám: králík, krůta, libové vepřové maso. Hovězí a telecí maso je také možné, pokud se však u dítěte vyvinula alergie na bílkovinu kravského mléka, pak může být nutné odstranit z jídelníčku nejen mléko, ale také hovězí a telecí maso. Ale produktům, jako jsou klobásy, klobásy, šunka, je nejlepší se vyhnout. Ryby – měli byste se podívat na reakci dítěte. Začněte s bílými, libovými rybami, jako je treska. Ale je třeba se vyhnout dlouhověkým druhům, jako je tuňák, protože hromadí velké množství těžkých kovů.

READ
Je možné brusinky při kojení?

Nyní o pitném režimu. V období mimo horké období by se mělo vypít alespoň 2,5 litru tekutin denně – pitná voda, džusy (např. březová), slabý čaj nebo káva (ne více než 2 šálky denně), čaje pro kojící matky. Pokud obal nese evropskou značku bio výživy, pak to svědčí o vysoké kvalitě a bezpečnosti surovin a výroby, jako například u čajů Hipp a Fleur Alpin Organic.

Potraviny pro kojící maminky

Vařené maso (hovězí, vepřové a jehněčí maso, nízkotučné; drůbeží maso – kuřecí, kuřecí, krůtí, včetně nízkotučných kuřecích stehen, prsa)

Ryby (nejméně 2x týdně: treska, štikozubec, treska, ledová ryba, candát, okoun, losos růžový, losos, pstruh, sledě (namočený) atd.)

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: