Mohou se semínka užívat při kojení?

Během kojení se ženy snaží jíst správně, ale zároveň se vyhýbají užívání různých alergenů, které se s mlékem mohou dostat do těla dítěte. Semínka jsou produktem, který pediatři nedoporučují matkám konzumovat bezprostředně po porodu, ale s mírou, počínaje dvěma až třemi měsíci života miminka, jsou semínka při kojení vcelku přijatelná.

semena pro kojení

Vlastnosti semen

Semena jsou velmi kalorickým produktem, takže potichu konzumací několika hrstí slunečnicových nebo dýňových semínek každý den můžete přibrat 3-5 kg ​​za měsíc. To znamená, že například 100 g semínek obsahuje přibližně 500 kcal, se stejným úspěchem můžete sníst polovinu běžné tabulky čokolády.

Neustále loupání slunečnicových semínek navíc může poškodit zubní sklovinu. A to nejdůležitější: málokdo jí rád syrová semínka, v podstatě každý preferuje ta smažená. Totiž při procesu smažení se většina prospěšných vlastností slunečnicových nebo dýňových semínek ničí a hromadí se karcinogeny.

Jak již bylo zmíněno výše, je užitečné používat spíše syrová než smažená semínka, obsahují vitamín A, který se podílí na výživě vlasů, nehtů a pokožky, a vitamín D, který je nezbytný pro vstřebávání vápníku a mastných kyselin. Kromě toho semena obsahují důležité stopové prvky: železo, hořčík, zinek.

Existuje názor, že semínka při kojení umožňují více tučit mléko a že nějakým pozitivním způsobem ovlivňují tvorbu mléka. Ve skutečnosti tomu tak není, je nepravděpodobné, že by se mléko dalo ztučnět konzumací nějakých jednotlivých produktů a semínka množství mléka nijak neovlivňují.

je to možné

Je možné jíst dýňová semínka během laktace

Mnoho lidí ví o výhodách dýňových semínek. Za prvé jsou kalorické a výživné a za druhé je to výborné anthelmintikum, navíc dýňová semínka čistí játra od toxinů. Hlavním pravidlem pro konzumaci dýňových semen je jíst nejen samotné semínko, ale také tenkou nazelenalou membránu, která je obklopuje: právě ta má hlavní příznivý účinek na lidské tělo. Mimochodem, dýňová semínka jsou užitečná nejen pro játra, ale také pro střeva. Při jejich neustálém používání problém se zácpou mizí.

Během kojení můžete dýňová semínka jíst i v prvním měsíci života miminka, neškodí z nich, tím spíše, že jsou považována za méně alergenní než slunečnicová semínka.

READ
Je možné pomeranče při kojení?

Jiná semena

Pro kojící ženy je velmi užitečné jíst sezamová semínka. Sezam, neboli sezam, obsahuje rekordní množství vápníku – je ho zde více než dokonce v mléčných výrobcích. Proto právě používání sezamových semínek během kojení mamince pomůže udržet zuby a nehty neporušené a také zpevnit kosti. Bude také užitečné, aby dítě dostalo takový produkt s mateřským mlékem, protože je to přirozený imunomodulátor a jedna z látek, které se podílejí na stavbě mozkových buněk. Sezamová semínka mají protizánětlivý účinek, proto je užitečné je konzumovat i pro kojící matky, aby se zabránilo mastitidě.

Lněná semena jsou také považována za užitečný produkt, který obsahuje zásobárnu užitečných složek: vitamíny B, C, E, D, fytoestrogeny, mastné kyseliny a vlákninu. Pomocí lněných semínek můžete získat tak důležité stopové prvky jako hořčík, zinek, železo, vápník, draslík, měď, fosfor.

Lněná semínka jsou užitečná pro:

  • vyhnout se virovým onemocněním;
  • nervový systém dítěte se plně rozvinul;
  • práce hormonálního systému se u kojící matky normalizovala;
  • progesteron byl produkován ve správném množství, menstruační cyklus byl obnoven rychleji;
  • střeva fungovala správně;
  • vlasy, kůže a nehty byly zdravé.

Lněná semínka se obvykle přidávají do salátů a jiných jídel, protože mají specifickou chuť.

Jak a kolik semen můžete jíst

Při kojení je důležité dodržovat přísná hygienická opatření, proto je nutné, aby všechny přípravky používané maminkou byly čisté a bezpečné. Slunečnicová semínka se před konzumací většinou nemyjí, ale marně. Vyplatí se podívat na ruce po 15 minutách peelingu, protože je jasné, kolik prachu a nečistot je na nich. Než budete jíst semena, musíte je umýt, osušit a podle potřeby je lehce osmažit na pánvi, nejlépe bez oleje. Pokud mají semena nepříjemný zápach nebo narazí na žluklé, musíte je zlikvidovat.

Je lepší nepoužívat loupaná zakoupená slunečnicová semínka, protože je obtížnější je umýt a vysušit. Navíc bude možné sníst zřetelně více loupaných semínek najednou.

Kojící matka musí zavádět semena do své stravy postupně, počínaje 20–30 g denně. Po jejich konzumaci musíte sledovat reakci dítěte: pokud je vše v pořádku, můžete semena bezpečně kliknout bez obav z alergické reakce u dítěte. Za dobrou variantu se považuje i Kozinaki – zdravá a chutná sladkost ze semínek a medu. Musíte si však uvědomit, že med je také alergen, takže gozinaki by se mělo konzumovat až poté, co je jisté, že dítě nemá alergickou reakci na med.

READ
Je možné uzeniny při kojení?

Ověřeno fakty

Veškerý obsah iLive je kontrolován lékařskými odborníky, aby bylo zajištěno, že je co nejpřesnější a nejvěcnější.

Máme přísné pokyny pro získávání zdrojů a citujeme pouze renomované webové stránky, akademické výzkumné ústavy a tam, kde je to možné, osvědčený lékařský výzkum. Všimněte si, že čísla v závorkách ([1], [2] atd.) jsou klikací odkazy na takové studie.

Pokud se domníváte, že některý z našich obsahů je nepřesný, zastaralý nebo jinak pochybný, vyberte jej a stiskněte Ctrl + Enter.

Semínka během kojení mohou být velmi užitečná, ale v určitých případech mohou i škodit. Abyste z miminka při kojení vytěžili maximum, je důležité znát podmínky, za kterých lze semínka jíst. Je také důležité vědět, které jsou prospěšné a které ne tak dobré a mohou způsobit různé poruchy vašeho miminka.

důvěryhodný zdroj

Výhody semen během laktace

Pro mnoho lidí jsou semena vzrušující svačinou a pro některé jsou také svým způsobem antidepresivum. Je však důležité zjistit, zda je možné hlodat semena pro kojící matku a která semena dát přednost?

Díky četným zdravotním přínosům slunečnicových semínek se stala oblíbeným doplňkem svačiny nebo dokonce diety. Určitě jsou užitečné. Slunečnicová semínka jsou zásobárnou vitamínů a minerálů. Obsahují vitamín D, vitamín A. Slunečnicová semínka obsahují více vitamínu D než treska. Díky tomuto obsahu vitaminu D jej bude dítě přijímat pro potřebný růst a duševní vývoj přímo z mléka. Sama maminka díky vitamínu D nebude mít problémy s nehty a vlasy. Vitamín A obsažený v semenech pomůže ženám nejen krásně vypadat, ale také zlepšit jejich zdraví, neboť je výborným antidepresivem a na dítě bude mít uklidňující účinek. Slunečnicová semínka jsou bohatá na vitamín E. Vitamín E může pomoci zlepšit stav buněk a ochrannou aktivitu epitelu u dítěte. Slunečnicová semínka jsou také bohatá na zinek. Zinek může pomoci zlepšit jak počet aktivních buněk imunitní obrany, tak motilitu bílých krvinek. Zinek je navíc velmi důležitý pro normální činnost střev, protože normalizuje rovnováhu tělesných tekutin a zlepšuje stav střev. Slunečnicová semínka jsou bohatá na antioxidanty, které pomáhají chránit miminko a maminku před poškozením volnými radikály.

Slunečnicová semínka jsou navíc bohatá na mastné kyseliny, které jsou prospěšné pro vývoj mozku rostoucího plodu. Mají také vysoký obsah vlákniny, což může pomoci předcházet zácpě během krmení. Zácpa se může objevit během laktace, protože novopečené matky se nemohou volně pohybovat a to zpomalí pohyby střev.

READ
Je možné užívat červenou řepu při kojení?

Slunečnicová semínka jsou bohatým zdrojem folátu a různých minerálů, jako je železo, vápník, zinek, selen a měď. Kyselina listová ve slunečnicových semínkách pomáhá při tvorbě červených krvinek, které jsou hlavním zdrojem kyslíku pro buňky rostoucího dítěte. Nedostatek kyseliny listové způsobuje u vašeho rostoucího dítěte různé problémy, jako jsou vývojové poruchy. Kromě toho může kyselina listová obsažená ve slunečnicových semenech pomoci předcházet vrozeným vadám u novorozenců. Vzhledem k tomu, že při krmení dítěte se zvyšuje denní potřeba různých látek každé matky, zvyšuje se potřeba kyseliny listové. Proto bude takový zdroj této kyseliny výborným doplňkem vašeho jídelníčku.

Slunečnicová semínka lze tedy jíst i při kojení, ale s mírou. Nicméně se doporučuje, abyste si slunečnicová semínka vybírali pečlivě, protože mnoho produktů dostupných na trhu má vysoký obsah konzervačních látek.

Pražená semínka během kojení neobsahují vitamíny, proto je třeba dát přednost sušení v troubě a konzumaci bez soli.

Gozinaki ze semínek během kojení lze použít jako alternativu k praženým semenům, ale musíte přesně vědět o složení toho, co je v gozinaki obsaženo. Přemíra glukózy nebo barviv totiž může u dítěte způsobit problémy se stolicí nebo alergické reakce.

Sezamová semínka během kojení jsou také velmi užitečná. V dávných dobách se věřilo, že sezamová semínka mohou způsobit potrat během těhotenství, a to především proto, že jsou „horké“ povahy a produkují teplo v břiše. Neexistují však žádné vědecké studie, které by prokázaly, že sezamová semínka mohou být škodlivá, a když je užíváte s mírou, mohou být skutečně skvělým a zdravým kojeneckým jídlem. Ujistěte se, že nejste alergičtí na sezamová semínka a že je můžete snadno konzumovat bez újmy sobě i miminku.

Sezamová semínka jsou bohatá na vápník, aminokyseliny, bílkoviny, vitamíny B, C, E a dokonce i železo, což jsou všechno nesmírně důležité minerály.

Zácpa je častým problémem kojících matek. Sezamová semínka jsou jedním z nejlepších přírodních produktů, které mohou pomoci vyřešit problém. Přidání sezamových semínek do jídla může pomoci změkčit stolici a dokonce ovlivnit stolici dítěte. Sezamová semínka jsou plná živin, které posilují zdraví a imunitu. Konzumace sezamových semínek během zimy může posílit vaši imunitní obranu a chránit před nachlazením a chřipkou.

READ
Lze tvarohové koláče kojit?

Většina žen má tendenci mít nedostatek vápníku a sezamová semínka jsou skutečně přirozeným zdrojem tohoto životně důležitého minerálu. Sezamová semínka jsou jedním z nejlepších přírodních posilovačů síly. Posilují svaly a nervy a dodávají tělu energii. Předpokládá se, že konzumace sezamových semínek snižuje duševní slabost a stres a zpomaluje stárnutí.

Dalším užitečným semenem pro laktaci jsou semena lnu.

Lněná semínka obsahují některé z životně důležitých živin, které potřebujete během laktace. Lněná semínka jsou bohatá na omega-3 mastné kyseliny a vlákninu, které vaše tělo a dítě potřebují. Kromě toho, že jsou lněná semínka vynikajícím zdrojem dvou esenciálních mastných kyselin pro lidské zdraví, kyseliny linolové a kyseliny alfa-linolenové, jsou také dobrým zdrojem vlákniny, minerálů a vitamínů. Laxativní vlastnosti lněných semínek pomáhají udržet dítě před zácpou.

Dýňová semínka při kojení jsou neuvěřitelně prospěšná pro jídelníček kojících maminek, zejména pro zvýšení tvorby mléka. Dýňová semínka jsou plná živin. Tato semínka obsahují také různé minerály a vitamíny. Nedávné výzkumy poukazují na důležitost dostatečné hladiny zinku v mateřském mléce pro zdravou laktaci. Proč děti potřebují zinek? Zinek podporuje zdravý imunitní systém a chrání před nachlazením a infekcemi. Zinek je skvělý pro dětskou pokožku a pomáhá také při vývoji mozku. Zinek umožňuje tělu dítěte absorbovat také další životně důležité živiny. Zinek se v těle nehromadí, proto je důležité, aby ho maminka konzumovala pravidelně, aby si udržela hladinu zinku. Pražená dýňová semínka jsou rychlým a lahodným způsobem, jak zajistit, že budete mít pro své miminko dostatek zinku.

důvěryhodný zdroj

Možné poškození semen při krmení dítěte

Konzumace velkého množství slunečnicových semínek může vést k toxicitě fosforu, což může vést k poškození ledvin. Matka nebo dítě mohou trpět toxicitou selenu, která vede k příznakům, jako je selenóza. Častými příznaky jsou v tomto případě podrážděnost a únava těla.

Příliš mnoho slunečnicových semínek může také vést k suché pokožce a popraskání.

Je známo, že semena působí jako estrogen a stimulují kontrakce a menstruace, což může ovlivnit váš poporodní stav. Při konzumaci nezralých nebo syrových lněných semínek můžete zaznamenat dramatický vzestup hladiny krevního tlaku. Ujistěte se tedy, že lněná semínka nejsou nezralá nebo syrová. Lněná semínka obsahují toxickou chemickou látku zvanou kyanid, která může vést k otravě.

READ
Je možné dortovat při kojení?

Nadměrná konzumace dýňových semínek může vést k podivným vedlejším účinkům. Tato semena obsahují železo, bílkoviny, vlákninu a mastné kyseliny. Vláknina a mastné kyseliny nejsou dobré pro zdraví dítěte. Může také ovlivnit střevní koliku u kojenců. Dýňová semínka mohou být alergenní, zejména pro dítě.

Navzdory výhodám různých druhů semínek je tedy během kojení nejdůležitější, že jejich spotřeba není vyšší než obvykle. To vám umožní minimalizovat alergické reakce a získat maximální užitek.

Každá matka, která se potýká s problémem stravy během kojení, se musí vzdát jedné ze svých preferencí. Semena se ale dají konzumovat i během kojení, může to být dokonce velmi užitečné. Obsahují vitamíny a kyseliny, které může miminko v kojeneckém věku potřebovat. To dokazuje nutnost diferencovaného přístupu k volbě stravy během laktace.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: