Je možné při kojení cukrovat?

Existuje mnoho názorů na to, jaká výživa při kojení je nejlepší pro kojící matku a dítě. Rady jsou poskytovány nejrozmanitější, někdy přímo opačné. Někde se přísně doporučuje vzdát se „škodlivých“ a „nebezpečných“ produktů, jako jsou okurky, káva a česnek, a někde naopak volají po ochraně drobků před infekcemi česnekem. Co dělat? Koho poslouchat? kdo má pravdu? Jsou dvě možnosti: můžete trávit dlouhé hodiny na internetu, snažit se porovnávat nesourodé názory a izolovat rozumné informace, nebo si stačí přečíst tento článek a věřit dlouholetým zkušenostem specialistů našeho centra. A ušetřený čas můžete věnovat péči o miminko.

1. Nejezte za dva

Během těhotenství ženské tělo hromadí živiny pro nenarozené dítě. Tukové zásoby se ukládají v oblasti stehen, břicha, předloktí. Po porodu se kojící ženy zpravidla vrací ke své obvyklé hmotnosti buď ke konci prvního nebo ve druhém roce života dítěte.

Stačí, když kojící matka přidá do denní stravy druhou – lehkou – večeři. Nezažeňte se hladem a žízní, ale pamatujte: nezáleží na množství jídla, ale na jeho kvalitě. Pokud je strava pestrá, bude dostatek živin pro matku i dítě.

2. “Chudé” mléko? To se v přírodě nestává!

Příroda se postarala o to, aby novorozenci měli šanci přežít. Proto neexistuje žádné „špatné“ nebo „špatné“ mléko! Matky dokázaly své novorozené děti nakrmit i za války, kdy nejen vitamíny, ale nebyl ani kousek chleba navíc. A populace hladovějících zemí v Africe roste mílovými kroky.

I když výživa kojící matky není dostatečně kompletní, dítě stále dostane vše potřebné pro růst a vývoj – na úkor zdrojů ženského těla. Ale kojící matka může mít vážné zdravotní problémy. Racionální, vyvážená strava při kojení je tedy v prvé řadě věcí ochrany zdraví ženy po porodu.

To je důležité vědět!
Mateřské mléko je pro dítě vždy dobré. Když tedy uvidíte reklamy na doplňky stravy, které tvrdí, že zlepšují kvalitu nebo zvyšují množství mléka, které žena kojí, uvědomte si, že jde o podvod.

3. Jezte jako dříve

Po celou dobu těhotenství dítě jedlo stejné potraviny, jaké jste jedli vy, a vaše stravovací návyky jsou mu již dávno známé. Po porodu se nadále držte své obvyklé stravy a jídelníčku – samozřejmě za předpokladu, že obecně jíte zdravá jídla. Ve zbytku je těhotenství a první roky života miminka dobrým důvodem k přehodnocení jídelníčku. Pokud mají vaši rodinní příslušníci sklony k alergiím, počínaje 20. týdnem těhotenství omezte konzumaci mléčných výrobků, ořechů, vajec, hub a mořských plodů.

Odborníci doporučují jíst po částech, v malých porcích, 5-6krát denně. Zároveň je žádoucí, aby snídaně a oběd představovaly 1/3 všech denních kalorií a poslední třetina by měla být rozdělena mezi druhou snídani a večeři. Během dne jsou povoleny dvě další lehké svačiny – zelenina, ovoce. Čím pestřejší bude váš jídelníček, tím větší užitek přinese kojení vašemu dítěti a tím menší riziko, že se u vašeho dítěte rozvine alergie. Zahraniční lékaři obecně doporučují jíst každý produkt maximálně 2-3x týdně.

READ
Je možné mango při kojení?

4. “Jen nevíš, jak to vařit!”

Je vhodné dávat přednost kvalitním zdravým potravinám s minimem chemických přísad a také sezónním produktům, které obsahují největší množství vitamínů a živin. A aby se tyto látky zachovaly, musí se jídlo umět správně vařit.

Potraviny vařte a duste pouze při zavřené poklici, udrží si tak více vitamínů. Ideální je k tomu použít multivarky a dvojkotle. Vodu po uvařené pohance, rýži, bramborách atd. použijte jako vývar do polévek, jako základ do omáček – je bohatá na vitamíny a minerály.

5. Výživa kojící matky musí být vyvážená

Kojící matka „vyprodukuje“ přibližně jeden litr mléka denně a spotřebuje jí to 600 až 900 kcal, 14 g bílkovin, 35 g tuku a 70 g sacharidů.

Proteiny – stavební materiál pro malý organismus a jeho imunitní obrana. Správné bílkoviny se nacházejí v libovém mase, rybách, vejcích a mléčných výrobcích.

Tuky zlepšují funkci jater, přispívají k lepšímu vstřebávání mnoha vitamínů. Nejvíce zdravých tuků obsahují mořské ryby a rostlinné oleje – slunečnicový, olivový a lněný.

Sacharidy – to je energie, která jde k zajištění všech funkcí těla včetně tvorby mléka. Mnoho bezpečných sacharidů – v zelenině, čerstvém ovoci a zelenině, bobulových plodech, cereáliích, celozrnném pečivu.

To je důležité vědět!
Nepřejídejte se sladkým, bohatým na „rychlé“ sacharidy: cukr, koláče, pečivo, džemy. To povede ke kritickému snížení hladiny bílkovin v krvi a v důsledku toho k častým nachlazením a zpoždění vývoje vašeho dítěte. Pokud chcete opravdu něco sladkého, dejte přednost libovým játrům, marshmallow, müsli, sušenému ovoci. A zkuste do svého jídelníčku přidat více bílkovin.

Kojící matce se doporučuje sníst denně alespoň 120 g bílkovin (z toho 70 % živočišného původu), 100-120 g tuků (z toho 20 % rostlinných), 500 g sacharidů. Celkový kalorický obsah konzumovaných jídel by neměl přesáhnout 3200 kcal. V zimě a brzy na jaře můžete užívat vitamínové a / nebo minerální komplexy – přísně podle lékařského předpisu.

To je důležité vědět!
Někdy, pokud fontanel dítěte příliš rychle přeroste, doporučuje se matce, aby se vzdala produktů obsahujících vápník. Toto je špatné doporučení! Rychlost uzavření fontanelu je dědičný znak a prakticky nezávisí na výživě kojící matky.

6. Jaké potraviny mohou u dítěte vyvolat alergii?

Mateřské mléko se vyrábí v mléčných žlázách ze složek krevní plazmy. Proto mohou látky z potravy, kterou žena sní, proniknout do krevního oběhu a odtud do mateřského mléka. A skutečně vyvolat negativní reakci, ale pouze u dítěte, které je náchylné k alergiím a alergiím na tento konkrétní produkt.

To je důležité vědět!
V přírodě neexistuje jediný přípravek, který by vyvolal alergickou reakci u všech dětí za sebou. Například u nás jsou pomeranče považovány za silné alergeny a ve Španělsku jsou doporučovány jako doplňková jídla, a to již od útlého věku. V Itálii se kojící ženy bojí květáku, čočky a červené papriky, v Indii se do nich naopak opírají maminky miminek.
Někdy děti nereagují ani na jednotlivé produkty, ale na jejich kombinaci: například pohanka a houby jsou dobře tolerovány samostatně, ale vařené společně nemohou. U stejné matky mohou různé děti reagovat na stejné potraviny odlišně.

READ
Mohou být okurky kojeny?

Pokud si uděláte seznam produktů, které NEJČASTĚJI (ale v žádném případě ne vždy!) způsobují alergie u kojenců v našich zeměpisných šířkách, bude to vypadat takto:

• citrusové a exotické ovoce (mandarinky, pomeranče, citrony, kiwi, ananas atd.);

• jahody, maliny, rakytník a další pestrobarevné bobule a ovoce;

• káva, kakao, čokoláda;

• mléko a mléčné výrobky;

• lepkový protein nacházející se ve všech obilovinách kromě rýže, pohanky a kukuřice. Zvláště hodně v pšenici;

• další bílkovinné potraviny: vejce, drůbež, ryby, sójové boby a další luštěniny. Cizí proteiny obsažené v nich, které se nahromadily v těle drobků, mohou narušit jeho obranný systém;

• různé bylinky, které jsou součástí čajů: ženšen, hloh, jetel sladký, třesavka, euphorbia a další.

To ale není důvod je odmítat – samozřejmě za předpokladu, že vy sami a blízcí příbuzní miminka nejste na tento produkt alergičtí (pokud vám například kysané zelí způsobuje zvýšenou tvorbu plynů, vaše miminko bude trpět i kolikou a plyny).

Za prvé, vaše dítě je dokáže perfektně vnímat.

Za druhé, čím více alergenních produktů se dítě prostřednictvím mateřského mléka seznámí, tím snazší pro něj bude později přímo jíst. Mateřské mléko je nejlepší způsob, jak pomoci malému tělu přizpůsobit se alergenům. Ne náhodou existuje přímá úměra: čím déle kojení trvá, tím menší je riziko vzniku diatézy a alergie u dítěte.

Ale produktům s potravinářskými přísadami – konzervanty, barvivy, zvýrazňovači chuti – je třeba se v každém případě vyhnout. Uzeniny a soda neprospějí vám ani vašemu miminku. Také výživa kojící matky samozřejmě vylučuje silný alkohol. Je také nutné opustit léky, které jsou během laktace zakázány.

To je důležité vědět!
Předpokládá se, že cibule a česnek mění chuť a vůni mateřského mléka, kvůli čemuž může dítě odmítnout kojit. Tyto produkty skutečně ovlivňují nutriční vlastnosti mléka, ale nevede to k dramatickým následkům. Dokonce i naopak! Studie provedené ve Spojeném království ukázaly, že většina dětí miluje pronikavou vůni česneku a mnohem ochotněji pijí mléko „nabité“ jím. A v některých částech Indie je česnek obecně považován za předpoklad úspěšného kojení.

Jak se vyhnout alergii při kojení? Jen dávejte pozor na své dítě. Pokud mají drobky zarudlé tváře, „gaziki“ zesílily, kůže na loktech a kolenou se stala suchou, zamyslete se nad tím, který produkt, který jste v poslední době jedli, to mohl způsobit. A vzdejte se toho alespoň na dva týdny, nejlépe na měsíc. Po uplynutí této doby jej můžete opatrně zkusit znovu zařadit do svého jídelníčku.

READ
Je možné jíst pečivo při kojení?

7. Kolik by měla kojící matka vypít?

Kolik chcete. Mléka v těle matky bude vždy tolik, kolik dítě potřebuje. Pokud ale 10-15 minut před krmením vypijete jakoukoli horkou tekutinu, pak se hladina oxytocinu v těle zvýší, což způsobí nával mléka. Je třeba chápat, že už žádné mléko nebude, jen bude pro dítě snazší ho vysát při přílivu. Mimochodem, čaj s mlékem neovlivňuje laktaci, to je mýtus. A pokud máte sklony k alergiím, čaj s mlékem a cukrem, stejně jako kondenzované mléko, byste měli vyřadit.

Tekutinu do sebe nemusíte násilím lít, ale nemusíte ji úplně odmítat, i když máte hodně mléka, které vám praská v hrudi. Pro zopakování, mléko se v těle tvoří v optimálním množství. Ale nedostatek tekutin u kojící ženy může vést k dehydrataci jejího těla.

8. Co dělat, když…

…má dítě alergii?

Je třeba si uvědomit, že kožní vyrážky u dítěte se mohou objevit z různých důvodů: kvůli dětským hygienickým výrobkům, pracímu prášku, prachu, chlupům domácích zvířat. Pokud se jedná o potravinovou alergii, vyřaďte alergen ze svého jídelníčku na 2-4 týdny.

. pokud má dítě plynatost a zelenou stolici?

Pokud matka jí plynotvorné potraviny (hrozny, tmavý chléb, zelí, okurky, luštěniny), ale sama netrpí plynatostí, je nepravděpodobné, že by dítě na tyto potraviny reagovalo negativně. Zelená stolice nejčastěji naznačuje, že matka příliš často přesouvá dítě z jednoho prsu na druhé a brání mu dostat se k tučnému, dobře vstřebatelnému „zadnímu“ mléku. A „dopředné“ mléko je bohaté na laktózu, se kterou se malé tělíčko ještě úplně nevyrovná a zde začínají problémy s trávením. Závěr? Dejte miminku možnost vyprázdnit jedno prso a teprve potom ho přesuňte na druhý.

9. Diety a kojení

Mnoha ženám se daří úspěšně zhubnout nabytá kila během kojení. Pokud se však rozhodnete pro dietu, je důležité zvážit následující důležité informace:

• s hubnutím musíte začít nejdříve dva měsíce po porodu;

• nedostatek správné výživy může vést k akutnímu nedostatku vitamínů A, D, B6 a B12 v těle, které jsou zodpovědné za psychický a fyzický vývoj miminka;

• častým vedlejším účinkem diety je rozpad. Nebudete moci dítěti věnovat tolik pozornosti a péče, kolik potřebuje;

• musíte hubnout postupně, maximálně o 450 g týdně, jinak se toxiny nahromaděné v tukových buňkách dostanou ve velkém do krve a tím i do mateřského mléka.

Pokud máte nějaké dotazy ohledně výživy kojící matky, můžete se zeptat moderátorů pediatry po domluvě na telefonním čísle Centra v Moskvě:

lžíce s cukrem

Bez sladkého cukru se neobejde téměř nikdo. Sladké dodává živost a energii, přispívá k uvolňování hormonu endorfinu v těle, což zase zlepšuje naši náladu. To vše funguje, pokud používáte cukr v malých množstvích, protože častá konzumace sladkostí tělu pouze škodí.

Jak používat cukr při kojení?

Po porodu se v mnoha případech dostává pro rodičku do popředí problém nadváhy.

READ
Je možné kiwi při kojení?

To lze snadno vysvětlit z fyziologického hlediska. Tvorba mléka je energeticky velmi náročný proces, který vyčerpává zásoby vašeho těla (zvláště pokud se špatně stravujete nebo držíte hypoalergenní dietu).

Dodatečná zátěž v podobě neustálého sledování režimu dítěte, domácích prací, procházek a k tomu neustálý stres způsobený nedostatkem spánku a hormonálními změnami nepřispívá ke stavu relaxace.

Kojenecké krmení

Stres a napětí způsobují velmi silné chutě na cukr. Cukr s gv se promění v rychlého zachránce nálady. Mohl by vás také zajímat článek Je možné, aby kojící matka užívala kozlík lékařský?>>>

Je možné, aby kojící matka měla cukr, nebo je nutné za něj najít náhradu? Pojďme nejprve zjistit, jaké výhody nebo škody tento produkt má pro matky, které kojí své děti.

Výhody a poškození cukru

Je možné při kojení cukrovat?

Cukr je zásobárnou sacharidů, díky kterým získáváme potřebnou životní energii. Cukr také plní řadu funkcí:

  • Obnovuje sílu během emočního a fyzického stresu na těle;
  • Díky němu se produkuje serotonin (hormon štěstí), který bojuje s příznaky deprese a zlepšuje náladu matky;
  • Zmírňuje křeče a bolesti v těle (pokud potřebujete užívat léky, které jsou určeny ke zmírnění křečí, věnujte pozornost článku Je možné, aby kojící matka No-Shpu?>>>);
  • Podporuje normalizaci spánkového režimu, bojuje proti nespavosti;
  • Pomáhá tělu chránit játra před toxickými účinky;
  • Napomáhá vstřebávání vitamínů skupiny B a také mikroprvků, jako je vápník a železo (více o vitamínech čtěte v článku: Vitamíny pro kojící matky>>>);
  • Stimuluje činnost mozku, vyživuje ho.

Cukr je skutečně cenný produkt, ale ne v případě přejídání. Naše tělo si rychle zvyká na snadno dostupné sacharidy a při častém užívání může kojící matka čelit nepříjemným následkům, jako jsou: alergie, narušení endokrinního a imunitního systému, nadváha, cukrovka.

A pokud máma miluje sladký čaj, je možné, aby si kojící matka dala čaj s cukrem? Jako poradkyně při kojení odpovídám, že žádné zákazy pití sladkého čaje neexistují, konzumovat se může a má.

Důležité! A co je nejdůležitější, nezapomeňte dát do čaje maximálně jednu čajovou lžičku sladidla. Cukr se totiž stává nebezpečným jen v příliš velkém množství, například ve sladkostech (přečtěte si aktuální článek: Jaké sladkosti může kojící matka?>>>).

Proto by se matka na stráži měla mít na pozoru před výrobky z „těžké“ mouky, mléčnou a bílou čokoládou a také sycenými nápoji. Pokud ale maminka během kojení často touží po sladkém, můžete si vybrat pamlsek, který při umírněné konzumaci neškodí. Tyto dobroty mohou být:

  1. Marshmallow (bez barviva a bez čokolády);
  2. Domácí džem;
  3. Uzvar, kompot, čerstvě vymačkaná šťáva;
  4. Různé sušené ovoce (přečtěte si článek Může kojící matka jíst sušené ovoce?>>>);
  5. Černá čokoláda;
  6. Třtinový cukr;
  7. Orientální delikatesy (pastilka, turecký med, chalva);
  8. Bezpečné ovoce (jablka, hrušky, banány) (zjistit, jaké ovoce může kojící matka?>>>).

Důležité! Jíte-li příliš mnoho sladkostí denně, přetěžujete nejen svůj organismus, ale i slabý trávicí systém dítěte.

READ
Je možné užívat červenou řepu při kojení?

Co může nahradit cukr?

Během kojení může nastat nové dilema: může kojící matka mít náhražku cukru? Vynikající alternativou by bylo časté používání ovoce a sušeného ovoce, které obsahují dostatečné množství fruktózy a glukózy.

Třtinový cukr je dobrou náhradou bílého cukru. Je ceněn pro své blahodárné vlastnosti, minerály a vitamíny. Třtinový cukr při kojení doplní tělu sacharidy, které jsou méně náročné na trávení, je také považován za neškodný a je skvělý jako sladidlo do jídla.

Důležité! Kaloricky se třtinový cukr od bílého příliš neliší a také by se měl konzumovat normalizovaně. Jeho hlavním přínosem je, že k příjemné chuti získáme vitamíny skupiny B a dostatečné množství minerálních látek. Při kojení je to důležitá výhoda při výběru sladidla.

  • Fruktóza jako sladidlo.

Co jiného může nahradit cukr při kojení? Fruktóza je vynikající sladidlo. Je méně kalorický, lehce stravitelný a ve sladkosti se prakticky neliší od běžného cukru.

Fruktóza je cukr přírodního původu, který se pro diabetiky začal extrahovat ze sladkého ovoce. Fruktóza je jedinečná v tom, že eliminuje zpracování inzulínu.
Pamatujte: pokud kojíte, neměli byste přidávat náhražky cukru, jako jsou:

  1. sorbitol;
  2. aspartam;
  3. Sacharin atd.

Taková sladidla jsou vyráběna s přídavkem chemikálií a mohou u vašeho dítěte způsobit nejen alergie, ale i otravu křehkého těla.

fruktóza při kojení

Proč se zaměřuji na příjem fruktózy během laktace? Faktem je, že úplně odmítnout sladkosti při kojení je nemožné. To povede k dalším zdravotním problémům. Co dává fruktóza s gv:

  • Jedná se o nízkokalorický produkt, který nepoškozuje zuby. Lékaři jej doporučují podávat dětem místo běžného cukru;
  • Takovou náhražku lze přidat při přípravě domácích koláčů, nebo v domácích přípravách (džem, džem, džem). Potraviny připravené s fruktózou zůstanou déle čerstvé, protože fruktóza pomáhá udržet přirozenou vlhkost;
  • Fruktóza je sladší než běžný cukr, ale její přínosy jsou mnohem větší. Fruktóza zabraňuje tělu hromadit sacharidy, takže je ideální pro maminky, které si hlídají váhu;
  • Fruktóza během kojení dokonale tonizuje tělo a naplňuje ho novou energií po krmení dítěte;
  • Pokud má matka cukrovku, je fruktóza doporučována jako účinné sladidlo, které nepřispívá k hromadění a kolísání cukru v krvi, kvůli jeho rychlému zpracování a odstranění z těla.

Tento produkt má stále nevýhody, ale pokud je vezmete v úvahu, pak nebude těžké normalizovat vaši stravu. Co je třeba vzít v úvahu při užívání fruktózy:

  1. Musíte zkonzumovat ne více než 30 gramů fruktózy denně. Více jíst může vést k projevům problémů kardiovaskulárního systému těla;
  2. Pokud to s tímto sladidlem přeženete, můžete vyvolat příznaky cukrovky;
  3. Složky fruktózy jsou tak snadno stravitelné, že pocit nasycení touto sladkostí rychle mizí. Z tohoto důvodu může maminka při kojení začít používat fruktózu častěji, než je možné, a to je plné následků.

Být zdravý! Dotazy ohledně cukru se ptejte v komentářích, ráda na ně odpovím.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: