Je možné jíst kukuřičnou kaši při kojení?

První měsíce kojení by měly provázet dietní omezení pro matku, což je spojeno s pravděpodobností vzniku alergií u miminka a špatného fungování gastrointestinálního traktu. Ve stravě kojící matky by neměly chybět obiloviny.

Zdravých a bezpečných obilovin je v tomto období povoleno používat, včetně kukuřice. Pyšní se vysokým obsahem škrobu, vitamínů skupiny B, A, E, PP. Je přítomno méně vápníku a fosforu.

mléčná kukuřičná kaše

Výhodou kukuřičné krupice a kaše z ní je vlastnost inhibice fermentačních procesů. To zabraňuje rozvoji související koliky u matky i dítěte. Má nízký obsah lepku, je přípustné používat takovou kaši v první době laktace.

Ale zneužívání se nedoporučuje. Kukuřičná kaše pro maminku během kojení by neměla být zařazena do jídelníčku více než 2x týdně. Ženy, které mají sklony k zácpě, by neměly často jíst pokrmy z této zeleniny.

Užitečné vlastnosti kaše

Zdravá kukuřičná kaše a další. Mnoho dalších obilovin je také bohaté na vitamíny a minerály. Ale ne všechny cereálie během kojení lze snadno jíst bez obav. Při výběru je třeba vzít v úvahu zvláštnosti trávení u ženy a dítěte, stejně jako predispozice k alergickým reakcím.

Je třeba zdůraznit, které obiloviny lze kojit:

  • pohanka. Představuje se vitamín B1, B2, obsahuje hodně draslíku, hořčíku, fosforu, síry. Odstraňuje anémii, zvyšuje množství mléka, strukturu vlasů, zubů, pokožky, rychle se vstřebává. Jeho použití s ​​mlékem se nedoporučuje, protože produkty nejsou příliš kompatibilní, jsou obtížně stravitelné.
  • ovesná mouka. Obsahují vitamíny A, C, skupina B, sodík, fosfor, železo, hořčík, draslík, vápník. Pomáhá očistit organismus, pomáhá zmírnit intoxikaci, zlepšuje fungování imunitního systému, pomáhá ve stresových situacích. Obsahuje lepek, takže hlavní kontraindikací je jeho nesnášenlivost. Také ovesné vločky nejsou vhodné pro ty, kteří mají vážné problémy se srdcem a ledvinami.
  • Proso. Má dostatečné výhody, obsahuje vitamíny skupiny B, E, PP. Ze stopových prvků se jáhlová kaše pyšní vysokým obsahem sodíku, draslíku, vápníku, hořčíku, ferum. Přispívá k efektivnější práci srdce, ustavování krvetvorných procesů, paměti a fungování imunitního systému. Normálně se vstřebává, zřídka vyvolává negativní reakce. Nezneužívejte v rozporu s židlí, prací gastrointestinálního traktu.
  • Rice. Bohatý na vitamíny B, H, obsahuje síru, ferum, fosfor, hořčík. Zlepšuje stolici, pomáhá zmírnit únavu, pročišťuje tělo a zbavuje se stresu. Známý pro své posilující vlastnosti pro nervový systém. Kontraindikováno při vysokém krevním tlaku, srdečních chorobách a zácpě.
  • Kukuřice. Mezi užitečné vlastnosti kukuřičné kaše patří: prevence zácpy; odstranění toxinů z těla; normalizace fungování gastrointestinálního traktu; obnova kůže, vlasů.
  • Manna. Obsahuje vitamíny skupiny B (B1, B2, B6), hořčík, sodík, vápník, draslík, fosfor, železo. Má o něco menší přínos než ostatní skupiny. Odpověď na otázku, zda lze krupicovou kaši kojit, není vždy kladná.Pomáhá při střevních onemocněních, odstraňuje z těla hleny a tuk. Obsahuje hodně lepku, který poškozuje stěny střev a vyvolává poruchu trávení. Lepek je také známý pro své alergické vlastnosti. Mléčná kaše s krupicí je velmi kalorická, neměla byste ji užívat před 5-6 měsícem kojení a překračovat dávku XNUMXx týdně. Během kojení můžete mannu jíst jen zřídka.
  • Ječmen. Bohaté na draslík, fosfor, síru, železo, hořčík, vitamíny B, PP. Pomáhá redukovat váhu, vyrovnat se s alergickou reakcí, dobře se vstřebává, dává pocit sytosti na dlouhou dobu, uvolňuje stres, zlepšuje imunitu. Prakticky nedává negativní reakci a nepoškozuje křehký organismus. Je povoleno používat již v prvních měsících života až třikrát týdně. Kontraindikace: závažná onemocnění kardiovaskulárního systému, orgány systému trávení potravy.
  • Ječmen. Ječmen s HS se zavádí měsíc po narození dítěte. Obsahuje draslík, fosfor, brom, vitamíny A, E, B. Zlepšuje atraktivitu ženy, podporuje hojení organismu a hubnutí. Ječmen během kojení má kontraindikace: u jednotlivých pacientů může vyvolat nepředvídatelnou reakci, měl by se jíst opatrně.
READ
Je možné granátové jablko při kojení?

Kompatibilita s laktací

Mnozí se zajímají o to, zda je kukuřice možná během laktace. Má velké výhody a je povoleno jej používat. Zlepšuje funkčnost trávicího traktu, stimuluje zvýšení množství mléka. Ale přes všechny užitečné vlastnosti by se neměla hýčkat více než 2krát týdně.

Pokud mladá matka trpí onemocněním žaludku (gastritida nebo vřed) nebo střev, častá konzumace kukuřice může situaci zhoršit, vyvolat bolest v epigastriu.

Během laktace a zavádění doplňkových potravin jsou produkty odděleny podle pravidla semaforu. Zelená je povolena v jakémkoli množství, žlutá se musí jíst opatrně. Patří mezi ně kukuřice, která může u dítěte vyvolat vyrážku a svědění. Proto musí být zaváděn postupně, pečlivě sledujte reakci dítěte.

Jak jíst kukuřičnou kaši

Obiloviny během kojení by měly být zaváděny postupně. Nejprve zkuste sníst pár lžic a pozorujte reakci 2-3 dny. V případě nepřítomnosti druhé jmenované můžete pokračovat.

První 3-4 měsíce používejte kukuřičnou kaši na vodní bázi, kravské mléko je alergen, v dalších měsících zvyšte podíl mléka. Můžete přidat sóju nebo kozí.

Ne každé dítě je schopno vnímat právě tento druh obilovin. To závisí na vlastnostech metabolismu a dědičnosti. Pokud se objeví alergie, stolice se změní (stane se příliš tekutá nebo hustá, změní se barva), objeví se kolika, měsíc nesmíte jíst kukuřičnou kaši a pak to zkuste znovu.

Při výskytu zácpy je nutné omezit používání tohoto přípravku, kvůli vysokému obsahu škrobu. Je třeba hlídat dětskou židli.

Existují určitá pravidla vaření. Smažené polévky nejsou povoleny. Zneužití množství se také nevyplatí, může způsobit pocit nadýmání a tíhy v břiše.

čerstvá kukuřice

Měli byste se vyhnout konzumaci čerstvé kukuřice, ale vždy si můžete dopřát kukuřičné tyčinky nebo vločky. Čerstvá kukuřice může u dítěte vést k nadýmání a kolikě. S užíváním můžete začít od věku minimálně 3 měsíců a množství postupně zvyšujte.

Je přísně zakázáno jíst konzervovaný výrobek, obsahuje konzervační látky. Zřídka můžete jíst popcorn.

Hlavní je to nepřehánět. Optimální je v tomto období střídat různé druhy pokrmů, které jsou povoleny.

Vaření kukuřičné kaše

Příprava kaše je docela snadná. Vezměte 3 šálky vody, 3x méně než cereálie, 50 g oleje (libovolného) a přidejte sůl podle chuti.

READ
Je možné grilovat při kojení?

Před vařením kaše propláchněte krupici, přidejte vodu a vařte 20-25 minut na mírném ohni. Přidejte olej, nechte na teplém místě do měkka.

Kukuřičná kaše je chutné, bezpečné jídlo. Ale ve všem je třeba dávat pozor, abyste dítěti neublížili. Vstupuje postupně, vyhněte se smažení a přidávání mléka, nezneužívejte cukr a sůl. To přispěje nejen ke správnému trávení u dítěte, ale také k úbytku hmotnosti u ženy, získané během těhotenství.

První měsíce po porodu jsou zvláště důležitým obdobím pro matku a dítě, zvláště pokud probíhá kojení. Během období adaptace dítěte na nový svět pro něj by měly být poskytnuty nejpohodlnější podmínky, aby se zabránilo jakýmkoli excesům. K tomu musí být kojící matka velmi opatrná ve své stravě.

kukuřičný pokrm

Výživa pro novopečenou maminku

Při kojení by matka měla mít zpravidla alespoň 5-6 jídel denně alespoň třicet minut před krmením dítěte. Jíst celý den to samé jídlo je prostě nereálné.

Každá žena má tedy právo na to, aby byl její jídelníček pestrý. Zároveň by však měly být produkty vybírány tak, aby jejich příjem negativně neovlivnil pohodu dítěte.

Mezi ostatními jídly je na jednom z prvních míst kaše. Jsou nejen možné jíst, ale dokonce nezbytné, protože obsahují velké množství různých vitamínů, které přispívají k normálnímu růstu a vývoji dítěte.

Vzhledem k tomu, že cereálie obsahují dietní vlákninu, je jejich konzumace v prvních měsících po porodu prospěšná zejména ženám, neboť příznivě působí na trávicí systém. Kaše jsou navíc jedním ze zdrojů přísunu vitamínů skupiny B do těla.

kukuřičná kaše

Užitečné vlastnosti kukuřičné kaše

Zvláštní místo mezi ostatními druhy obilovin zaujímá kukuřičná kaše. Jeho zavedení do hlavního jídelníčku kojící matky je důležité, protože je to prostě zásobárna živin.

Podívejme se na hlavní výhody této obiloviny:

  • bohaté na vlákninu;
  • více než 20 minerálů;
  • “čistič” těla – jsou odstraněny toxiny, radionuklidy a pesticidy;
  • zvyšuje imunitu;
  • má příznivý vliv na kardiovaskulární systém;
  • hypoalergenní;
  • nízké kalorie.

kukuřičná kaše

Několik doporučení

Vzhledem k tomu, že kukuřičná kaše obsahuje dostatečně velké množství škrobu, měla by být její konzumace omezena na matky, které trpí zácpou. Během kojení navíc pečlivě sledujte stolici miminka. Optimální počet recepcí kukuřičné kaše pro kojící matku není více než 2-3krát týdně.

READ
Lze müsli kojit?

Vaření kukuřičné kaše musí být provedeno správně. Při kojení, zejména v prvních měsících, není dovoleno jíst smažené cereálie nebo polévky. Kromě toho byste neměli zneužívat jeho příjem, protože další gramy ovesné kaše mohou způsobit těžkost v žaludku.

Samozřejmě, že kojící matka se chce občas něčím rozmazlit. Občas si můžete dovolit jíst například kukuřičné tyčinky nebo cereálie. Ale čerstvou kukuřici je lepší nejíst.

Kukuřičné vločky

I když jste nemohli odolat a snědli malou hlávku čerstvé kukuřice, sledujte stav dítěte, protože tento produkt, navzdory všem svým výhodám, může u dítěte vést k nadýmání a kolikě.

Poté, co dítě dosáhne věku tří měsíců, můžete a dokonce musíte zavést kukuřici do svého jídelníčku. Snažte se jej konzumovat ráno v malých porcích. Nezneužívejte.

Pro kojící matky je přísně zakázáno jíst konzervovanou kukuřici, protože obsahuje konzervační látky. Občas si však můžete dopřát i takové jídlo, jako je popcorn. Je uspokojující, zdravá a nízkokalorická, což je důležité při kojení pro ženy, které bojují s nadváhou.

Ať je to jak chce, kojící matka může jíst téměř všechny obiloviny, včetně kukuřice. Nezapomeňte, že ve všem by měla být míra. Můžete střídat různé druhy přípravků, které se doporučují kojící matce během laktace. Zkuste se více procházet na čerstvém vzduchu a samozřejmě relaxovat. Je tak těžké přizpůsobit se nové rutině dne.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: