Hrušky během těhotenství – výhody a škody

Článek pojednává o hruškách během těhotenství. Mluvíme o jejich výhodách a škodách, je možné jíst v 1., 2. a 3. trimestru těhotenství. Dozvíte se o kontraindikacích konzumace ovoce, jak ho správně jíst pro těhotné ženy.

Chemické složení a užitečné vlastnosti hrušek

Hruška je šťavnaté letní ovoce, které se konzumuje čerstvé, vyrábí se z něj džem, džem, kompot, ovocné saláty a používá se jako náplň do koláčů.

Fotografie čerstvé hrušky

Hruška je neuvěřitelně užitečná, protože obsahuje:

  • vitamíny: skupiny B (s výjimkou B12), C, E, K;
  • minerály: draslík, křemík, hořčík, železo, kobalt, mangan, měď, molybden, chrom, zinek;
  • polynenasycené mastné kyseliny Omega-3 a Omega-6;
  • nasycené mastné kyseliny.

Obsah kalorií na 100 g produktu je 47 kcal. Podíl BJU v kaloriích:

  • proteiny – 4 % (0 g);
  • tuky – 6 % (0 g);
  • sacharidy – 91 % (10 g).

Co je užitečná hruška během těhotenství:

    přispívá k nástupu těhotenství a úspěšnému porodu dítěte;
  • v ovoci je více fruktózy než glukózy, takže hrušku lze jíst s cukrovkou, poruchami slinivky břišní, sklonem k nadváze a obezitě – hlavní věcí je pamatovat na umírněnost a nepřejídat se;
  • pravidelná konzumace ovoce pomáhá vylučovat těžké kovy, toxiny, cholesterol z těla;
  • posiluje imunitní systém;
  • normalizuje krevní tlak;
  • zlepšuje stav nervového systému;
  • je vynikající prevencí infekčních onemocnění;
  • zlepšuje trávicí procesy;
  • doplňuje nedostatek železa v těle;
  • udržuje normální tělesnou teplotu;
  • má antioxidační účinek;
  • podporuje normální činnost kardiovaskulárního systému;
  • vápník se podílí na tvorbě kostní tkáně plodu a udržuje zdravé zuby;
  • přítomnost vláken ve složení produktu pomáhá vyrovnat se se zácpou;
  • normalizuje hormonální hladinu a metabolismus;
  • udržuje celkový stav těla.

Je možné jíst hrušky během těhotenství

Mnoho nastávajících matek se obává otázky, zda mohou být hrušky konzumovány během období porodu, jaký vliv mají na plod. Stojí za zmínku, že je užitečné jíst hrušky během kojení, a to nejen během těhotenství.

Níže si přečtěte o vlastnostech konzumace ovoce v různých obdobích porodu.

V raných fázích

Je možné jíst hrušku v 1. trimestru těhotenství? Ano, protože obsahuje mnoho užitečných látek a hlavně vitamín B9, který je důležitý pro úspěšné udržení těhotenství.

Současně byste se měli zdržet konzumace čerstvého ovoce s těžkou toxikózou, protože v takovém případě se stav může zhoršit. Ale zároveň můžete jíst sušené, sušené, pečené hrušky.

Použití hrušky v této době pomáhá předcházet rozvoji nedostatku vitamínů, zlepšuje nervový systém a dodává energii.

READ
Propolis během těhotenství - výhody a škody

V pozdních termínech

Ve 2. a 3. trimestru je také užitečné jíst hrušku. Za prvé, nasycuje tělo vitamíny a užitečnými mikro a makro prvky. Za druhé, od druhé poloviny těhotenství se většina nastávajících maminek potýká s tak nepříjemným problémem, jako je zácpa. A použití hrušky pomáhá normalizovat stolici.

Zároveň dbejte na umírněnost. Pokud je více než 3 ovoce denně, pak bude mít nastávající matka pravděpodobně průjem.

Jak jíst hrušky během těhotenství

Chcete-li maximalizovat výhody konzumace ovoce, měli byste dodržovat některá pravidla:

  1. Největší množství živin se nachází v čerstvém ovoci.
  2. Pokud chcete, můžete vařit tvarohový kastrol a tvarohové koláče s plátky hrušek. Pro zvýraznění chuti a chuti lze ovoce přidat do rybí nebo masové marinády.
  3. V zimě můžete získat živiny, které jsou obsaženy v hruškách, ze šťávy nebo konzervovaného produktu.
  4. Hrušky je nejlepší koupit na trhu nebo pěstovat na vašem dvorku. Plody by měly být dosti měkké, ale ne přezrálé, s charakteristickou vůní.
  5. Při nákupu byste měli upřednostňovat odrůdy, které se pěstují v Rusku. Pokud je to možné, kupujte ty hrušky, které se pěstují ve vaší oblasti.
  6. Před konzumací ovoce je třeba je důkladně omýt v teplé vodě.
  7. Z dovezených hrušek by se měla odstranit slupka, ale domácí ovoce se dá jíst i se slupkou.
  8. Doporučuje se jíst ne více než 2-3 ovoce denně.
  9. Je nežádoucí jíst hrušky nalačno nebo je zapíjet vodou.
  10. Při průjmech, plynatosti, bolestech břicha se nedoporučuje jíst hrušky.
  11. Při exacerbaci gastritidy nebo peptického vředu byste se měli zdržet konzumace ovoce.

Kontraindikace

Konzumace hrušek prakticky neškodí. Toto ovoce patří k produktům s nízkým stupněm alergenicity, nepůsobí negativně na postavu a po jídle nezpůsobuje nepříjemné příznaky.

Ale stále existuje několik nevýhod:

  • Nadměrná konzumace hrušek může vést ke zvýšené tvorbě plynu. Pokud budete jíst více než 3 druhy ovoce denně, může to u těhotné ženy způsobit průjem.
  • Dovezené hrušky lze ošetřit speciálními chemikáliemi, které při požití těhotnou ženou mohou způsobit otravu. V důsledku toho se doporučuje odstranit slupky z plodů, které byly přivezeny ze zahraničí.

Měli byste se zdržet konzumace ovoce v těchto případech:

  • onemocnění nervového systému; ;
  • chronický průjem;
  • pankreatitida; ;
  • plynatost;
  • diabetes mellitus (při nadměrném užívání).

Ve všech ostatních případech je nutná konzultace specialisty.

Рецепты

Zveme vás, abyste se seznámili s recepty na bázi hrušek, které jsou ideální pro každodenní i sváteční stoly.

READ
Avokádo během těhotenství - užitečné vlastnosti a poškození

Medově hruškový koláč

Budete potřebovat:

  • mouka – 1 sklo;
  • hruška – 0,4 kg;
  • vejce – 3 kusy;
  • granulovaný cukr – 0,16 kg;
  • změklé máslo – 0,1 kg;
  • prášek do pečiva – 1 lžička;
  • tekutý med – 3 polévkové lžíce.

Jak vařit:

  1. Hrušky omyjeme, nakrájíme na malé kostičky.
  2. Vejce ušleháme s cukrem do nadýchané hmoty, přidáme máslo, promícháme.
  3. Mouku a prášek do pečiva prosijte ve 2-3 dávkách, jemně přehněte stěrkou zdola nahoru.
  4. Do těsta přidáme hrušky a promícháme.
  5. Vezměte zapékací misku o průměru 24 cm, vložte do ní těsto, vyrovnejte a pošlete do trouby po dobu 45-50 minut při teplotě 180 stupňů.
  6. Po uplynutí stanovené doby nechte koláč 15 minut odpočívat na mřížce.

Tvarohový koláč s hruškami

Budete potřebovat:

  • granulovaný cukr – 0,2 kg;
  • tvaroh – 200 g;
  • hruška – 2 kusy;
  • máslo – 115 g;
  • vanilin – 1 g;
  • vejce – 3 kusy;
  • prášek do pečiva – ½ lžičky;
  • mouka – 225 g.

Jak vařit:

  1. Máslo změkněte při pokojové teplotě.
  2. Máslo vyšleháme s cukrem a vanilkou, poté za stálého šlehání zašleháme po 1 vejci.
  3. Tvaroh protřeme přes síto a přidáme do těsta.
  4. Prošlehejte, přidejte prášek do pečiva a mouku, promíchejte.
  5. Hrušky nakrájené na kolečka nebo půlkolečka.
  6. Těsto dáme do vymazaného pekáčku, navrch nalepíme hrušky.
  7. Formu pošleme do trouby na 1 hodinu při teplotě 170 stupňů.

Hrušky v těhotenství jsou nejen chutné, ale také zdravou pochoutkou, která blahodárně působí na organismus nastávající maminky. Zároveň dbejte na umírněnost. Doporučuje se nejíst více než 3 plody denně, aby nedošlo k průjmu a dalším nepříjemným příznakům.

Video: Půlky hrušek v sirupu na zimu

Hrušky jsou považovány za jedno z nejužitečnějších a nejdostupnějších plodů během těhotenství. Jsou nízkokalorické, bohaté na živiny a dobře se vstřebávají. Šťavnatá dužina obsahuje 84 % vody a pouze 15 % sacharidů. Velké množství vlákniny pomáhá nasytit ženskou stravu potřebnou vlákninou.

výhody hrušek během těhotenství

  • Výhody hrušek během těhotenství
  • Škody a kontraindikace
  • Jak jíst hrušky
  • V raných fázích
  • V pozdních termínech
  • 5 receptů s hruškami pro nastávající maminky
  • Tvarohová pěna s hruškou
  • Dýňová krémová polévka s hruškou
  • Rizoto s hruškou a sýrem gorgonzola
  • Pečené hrušky s ricottou a medem
  • Mléčný hruškový koktejl
  • Užitečné video o hrušce

Ale ne každý může jíst tyto plody. Odborníci na výživu a porodníci doporučují omezit počet hrušek pro těhotné ženy s onemocněním gastrointestinálního traktu. I když zde můžete najít cestu ven nahrazením čerstvého ovoce pečeným nebo vařeným. Na konci článku se podělíme o jednoduché recepty s hruškami, které pomohou zpestřit jídelníček nastávající maminky.

READ
Sójová omáčka během těhotenství - výhody a škody

Výhody hrušek během těhotenství

Těhotné ženy nejen mohou, ale také potřebují jíst hrušky. Je to skvělý způsob, jak obohatit jídelníček o vitamíny, antioxidanty, vlákninu a další látky potřebné pro nastávající maminku a dítě.

hrušky během těhotenství

Výhody hrušek během těhotenství jsou různé. Čerstvé plody jsou bohaté na kyselinu askorbovou a listovou, obsahují dostatečné množství retinoidů, vitamínů skupiny B. Přítomnost těchto látek brání rozvoji beriberi. Přírodní cukry, včetně glukózy a fruktózy, dodávají energii, odstraňují slabost, bolesti hlavy a udržují výkonnost až do pozdního těhotenství.

Draslík reguluje metabolismus voda-sůl, odstraňuje otoky, podporuje činnost srdečního svalu, který v období porodu musí dítě pracovat ve zvýšeném režimu. Stopový prvek normalizuje krevní tlak, čímž snižuje riziko předpřijetí během těhotenství.

Hrušky obsahující vlákninu pomáhají trávicímu systému, odstraňují zácpu a zabraňují vzniku hemoroidů. Malé množství železa v kombinaci s vitamínem B12 stimuluje tvorbu červených krvinek a chrání těhotné ženy před anémií.

Škody a kontraindikace

Hrušky jsou během těhotenství bezpečné, ale v některých případech mohou být škodlivé. Lékaři doporučují být opatrní v následujících případech:

  • S cukrovkou a nadváhou;
  • Tendence k tvorbě plynů, plynatost;
  • Pokud máte žaludeční potíže.

V druhém případě se doporučuje jíst pouze žluté, oranžové nebo červené hrušky a vyhýbat se zeleným. Můžete vařit vařené nebo pečené ovoce. Jsou užitečné i v těhotenství, jako čerstvé, ale nedráždí sliznici.

Kromě toho byste neměli jíst více než 5 plodů najednou, jsou možné zažívací potíže. Nezralé hrušky mohou také vést k problémům s gastrointestinálním traktem u těhotných žen. Obsahují hodně pevné vlákniny, která může způsobit průjem.

Jak jíst hrušky

Ženám během těhotenství se doporučuje jíst hrušky, pokud existuje tendence k zácpě, snížení hladiny hemoglobinu, slabost, ztráta síly. Ovoce bude užitečné kdykoli, pokud se použije správně.

V raných fázích

Pokud to žaludek dovolí, je lepší jíst čerstvé ovoce v 1. trimestru těhotenství. Mají více vitamínů a kyseliny listové, která je pro dítě nezbytná pro tvorbu nervové soustavy.

Díky svému složení hrušky v raných stádiích ulevují nastávajícím matkám od toxikózy, pomáhají vyrovnat se s hustou stolicí, slabostí, ztrátou chuti k jídlu a normalizují fungování močového systému.

Existují některá pravidla pro konzumaci hrušek, která je třeba dodržovat v prvních třech měsících těhotenství:

  • nemůžete jíst ovoce na lačný žaludek, neměli byste je kombinovat s vepřovým masem, rybami nebo mlékem;
  • neměli byste jíst hrušky ihned po jídle, je lepší počkat 30-40 minut;
  • Ovoce se nedoporučuje zapíjet vodou.
READ
Dýně během těhotenství - výhody a škody

Lékaři doporučují jíst v těhotenství 1-2 hrušky denně. Pokud je ovoce ve stravě nové, měli byste se poradit s gynekologem, abyste zjistili, zda je pro matku a dítě bezpečné. Přečtěte si více o výživě v 1. trimestru těhotenství →

V pozdních termínech

Ve 2. a 3. trimestru hrušky také pomáhají zlepšit pohodu těhotné ženy;

  • snížit otoky;
  • normalizovat tlak;
  • podporovat srdeční činnost;
  • jemně čistí střeva;
  • udržovat normální množství železa v těle;
  • usnadnit průběh gestózy.

Hrušky jsou považovány za nízkoalergenní potravinu. Přesto riziko vzniku alergií během těhotenství, zejména v pozdějších fázích, existuje. Budoucí maminky musí být opatrnější, reagovat na rozkvetlou olši a břízu.

Ve 3. trimestru těhotenství jsou užitečné kompoty a odvary ze sušených hrušek. Méně dráždí střeva, jemně zabraňují zácpě a zároveň působí svíravě. Tato vlastnost hrušek se může hodit ženám, které krátce před porodem trpí řídkou stolicí.

5 receptů s hruškami pro nastávající maminky

Hrušky jsou všestranným ovocem, které se hodí do všech druhů jídel, včetně masitých a slaných. Kromě dezertů, které vás jako první napadnou, se sladké ovoce hodí do salátů a polévek, na sendviče jako teplé občerstvení.

Tvarohová pěna s hruškou

Překvapivě jemný a uspokojivý produkt, který se může stát jak samostatným pokrmem během těhotenství, tak doplňkem snídaně nebo oběda.

Složení:

  • Měkký tvaroh – 300 g;
  • Sladidlo podle chuti;
  • Hruška – 200 g;
  • Mák – 2 špetky.

Tvaroh se sladidlem ušlehejte v mixéru dohladka. Hrušku nakrájíme na kousky, jemně vmícháme do tvarohu. Hmotu vložíme do formiček, posypeme mákem.

Dýňová krémová polévka s hruškou

A z tohoto jídla lze udělat plnohodnotné jídlo v jakékoli fázi těhotenství. Polévka má jemnou, mírnou chuť, lahodící oku. Suma sumárum to stojí za vyzkoušení.

Složení:

  • Čerstvá hruška – 2 ks;
  • Brambory – 2 ks .;
  • Krém 20% – 100 ml;
  • Citronová šťáva – 1 lžička;
  • Sůl – 1 lžička;
  • Čerstvá dýně – 700 g.

Dýni a brambory oloupeme, nakrájíme na velké kostky. Zeleninu naplňte vodou maximálně nad její hladinu. Přidejte sůl, zapálte, vařte 15 minut. Hrušky nakrájíme na plátky, pokapeme citronovou šťávou, aby neztmavly. Přidejte k zelenině a vařte, dokud nebude hotová.

READ
Fíky během těhotenství - výhody a škody

Pomocí mixéru rozmixujte polévku na kaši. Nalijeme do misek, přidáme smetanu, ozdobíme plátky čerstvé hrušky a lístkem máty.

Rizoto s hruškou a sýrem gorgonzola

Jíst rýži v cereáliích a pilaf se rychle nudí a v prvních měsících těhotenství vždy chcete něco neobvyklého. Rizoto s pikantním italským sýrem a sladkou hruškou je skvělou variantou pro lehkou večeři s rodinou.

Složení:

  • Rýže – 320 g;
  • Sýr Gorgonzola dolce – 100 g;
  • Šalotka – 1 svazek s hlavou;
  • Hruška – 2 ks;
  • Máslo – 50 g;
  • Zeleninový vývar – 1 litr.
  • 1 hruška;
  • 1 Art. l máslo;
  • 1 st. l. třtinový cukr.

Vařte zeleninový vývar z mrkve, cibule, celeru. Na oheň dáme pánev, dáme olej, přidáme rýži, orestujeme. Poté zalijte naběračkou vývaru, pokaždé počkejte, až se tekutina vstřebá.

Hrušky oloupeme, nakrájíme na kostičky. Nakrájejte také sýr. 5 minut předtím, než je rýže hotová, přidejte nakrájené ovoce a gorgonzolu, promíchejte.

Pro krásnou prezentaci si můžete připravit karamelizované plátky hrušek: na pánvi rozpusťte máslo, přidejte cukr. Vložte hrušku nakrájenou na plátky. Pravidelně otáčejte kousky ovoce, aby se karamel rovnoměrně obalil. Vychladíme, dáme na rizoto.

Pečené hrušky s ricottou a medem

Nejjednodušší a nejrychlejší recept. Můžete vařit a chystat se do práce nebo relaxovat. Koneckonců, v těhotenství chcete tolik pohodlí.

Složení:

  • Husté hrušky – 3 ks;
  • Ricotta – 250 g;
  • Med – 50 g;
  • Skořice – špetka;
  • Mandle nebo vlašské ořechy – na ozdobu.

Hrušky se rozpůlí, střed se odstraní lžící. Na náplň se smíchá med s ricottou. Prohlubeň naplníme sladkou směsí, posypeme skořicí, ořechy. Pečeme v troubě na 180°C 20-25 minut. Podáváme s medem.

Mléčný hruškový koktejl

Tento nápoj je neuvěřitelně užitečný během těhotenství. Hrušky nasycují tělo vitamíny a mikroelementy, mléko poskytuje snadno stravitelné bílkoviny a vápník.

Složení:

  • Mléko – 200 ml;
  • Hrušky – 2 ks;
  • Citronová šťáva – 1 polévková lžíce l.;
  • Skořice – ½ lžičky;
  • Med – 1 polévkových lžic. l.

Hrušky oloupejte (volitelně), odstraňte jádřince. Vložte je do mísy mixéru, přidejte citronovou šťávu, skořici, med. Zalijeme mlékem, šleháme na nízké otáčky. Vitamínový a proteinový koktejl nalijte do sklenic.

Hrušky jsou tím nejlepším, co můžete během těhotenství přidat do svého jídelníčku. Hlavní je nenechat se unést sladkým ovocem, zvláště u žen s cukrovkou a syndromem dráždivého tračníku. Při rozumné konzumaci toto nízkokalorické ovoce nepřinese nic jiného než dobré.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: