Jaké pohyby jsou v těhotenství zakázány?

Během těhotenství se některé ženy snaží chránit před jakoukoli fyzickou aktivitou. Jiní se naopak rozhodnou rázně skončit se sedavým způsobem života a věnovat se aktivnímu tréninku. kdo má pravdu? Ani jedno, ani druhé.

Nastávající maminky, které se přehnaně chrání, mohou během těhotenství přibrat na váze, mají zvýšené riziko zácpy a otoků a jejich porod může být delší a obtížnější než u fyzicky aktivních žen. Prudké zvýšení zátěží je ale také nebezpečné: netrénované tělo na ně není připraveno a to může mít za následek zdravotní problémy jak ženy samotné, tak jejího nenarozeného dítěte.

Hlavní věcí ve věcech sportu a gymnastiky během těhotenství je rozumná rovnováha fyzické aktivity. A jak ho najít, vám prozradíme v tomto článku.

Je možné cvičit v těhotenství?

Mnoho žen se věnuje sportu pro dobrou náladu a dobrou fyzickou kondici a mnoho z nich by se nechtělo vzdát svých oblíbených cvičení v těhotenství.

Užitečné služby pro nastávající maminky:

Jak stres během těhotenství ovlivňuje dítě?

Kolik spánku potřebují nastávající maminky?

Co se smí a nesmí jíst v těhotenství?

Možná si budete moci částečně udržet svůj sportovní životní styl, ale pouze pokud budete dodržovat následující pravidla:

Nejčastěji si začátečníci přijdou kvůli sportování do zranění a dalších zdravotních problémů. U těhotných žen je přípustné pokračovat ve starých aktivitách, ale nemá cenu se učit nové sporty. Pokud budete například každý den běhat, budete muset výrazně omezit fyzickou aktivitu, ale nemusíte se jí úplně vzdát. Pokud jste nikdy neběhali, těhotenství není nejvhodnější doba, kdy s tím začít.

Cvičení pro těhotné je nejrizikovější v raných fázích, kdy i drobné přetížení může vést k potratu a dalším problémům v těhotenství. V prvním trimestru se ženě doporučuje snížit obvyklou zátěž, necvičit, pokud má toxikózu nebo jiné neduhy, a pozorně naslouchat signálům vlastního těla.

Během těhotenství tělo nastávající maminky zvyšuje produkci progesteronu a relaxinu – hormonů, které pomáhají zvýšit pohyblivost pánevních kostí. Jako vedlejší účinek tyto hormony uvolňují i ​​další vazy. Žena může pociťovat neobvyklou pružnost kloubů a chtít vyzkoušet nová cvičení, například dělat splity, které nikdy předtím nedělala. Pozor: přeceněním svých sil můžete snadno získat výron.

READ
Jak často můžete koupat svou kočku šamponem proti blechám?

Naučte se zastavit včas. Jakmile začnete pociťovat dech, musíte okamžitě přestat cvičit. Pamatujte: pokud nemáte dostatek kyslíku, pak ho nemá ani vaše dítě! Dodržováním tohoto jednoduchého pravidla se vám podaří přirozeně regulovat stres jak v raných fázích, tak v druhé polovině těhotenství, kdy rostoucí děloha vyvíjí velký tlak na plíce.

A poslední, ale nejdůležitější pravidlo. Konečné rozhodnutí o cvičení v těhotenství může učinit pouze váš lékař. Pokud existují byť jen minimální rizika pro normální průběh těhotenství, je lepší být v bezpečí!

Je také důležité pochopit, že některé sporty pro těhotné ženy jsou zcela zakázány. Pokud je vaše jedna z nich, výuka se bude muset zastavit.

Jaké sporty jsou těhotným ženám zakázány?

Chcete-li pochopit, jaké sporty mohou těhotné ženy dělat, musíte si nejprve vytvořit seznam fyzických aktivit, které jsou pro nastávající matky zakázány.

V první řadě sem patří sporty, při kterých se můžete trefit do břicha. A nejde jen o bojová umění! Rizikovými faktory jsou také náhodné strčení od partnera při hraní volejbalu nebo neúspěšný pokus o vychýlení letícího míčku na tenisovém kurtu. Pamatujte – udělali jste si někdy při hraní svého oblíbeného sportu modřiny? Pokud ano, pak tento sport není vhodný pro těhotné ženy.

Do druhé skupiny zakázaných sportů v těhotenství patří disciplíny spojené se zvýšeným rizikem úrazu. Zlomeniny, luxace a natržení vazů mohou vyžadovat léčbu anestezií a antibiotiky, což je pro nastávající matku krajně nežádoucí. Bruslení bude muset přestat a také kolečkové brusle.

Fyzická aktivita, během níž člověk zažívá hladovění kyslíkem, je pro těhotné ženy kontraindikována. Parašutismus, potápění, lyžování ve vysokohorských střediscích – sbohem.

Nastávajícím matkám se nedoporučuje silné otřesy a šokové zatížení vnitřních orgánů. Odpověď na otázku, zda se mohou těhotné ženy věnovat jízdě na koni, je jasná: můžete přijít do klubu a postarat se o svého mazlíčka, ale jízdu na koni je třeba zastavit. Totéž platí pro terénní cyklistiku.

Užitečné služby pro nastávající maminky:

Co dělat na mateřské dovolené? Získejte osobní doporučení

Jste letní nebo podzimní maminka? Zjistěte, jaké roční období vám vyhovuje

READ
Kam kladou zavíječi vajíčka?

Bezplatné videokurzy pro nastávající maminky od specialistů z Huggies Parents School

A samozřejmě byste během těhotenství neměli ani přemýšlet o profesionálním sportu: nošení dítěte je neslučitelné s honbou za rekordy na hranici fyzické síly. Pokud se rozhodnete stát se matkou, budete se muset dočasně vzdát svých snů o medailích.

Přečtěte si také tento článek o tom, jak o sebe v těhotenství pečovat.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: